Pravda a láska, logo se srdíčkem, lavička. Václav Havel je prý geniální marketingová značka

20.12.2016 15:49

Václav Havel jako značka. Ano, nebo ne? Nad tím se zamyslel server Markething.cz, podle něhož se skutečně na prvního českého prezidenta dá pohlížet i z marketingové perspektivy.

Pravda a láska, logo se srdíčkem, lavička. Václav Havel je prý geniální marketingová značka
Foto: Dostál František
Popisek: Václav Havel - výřez

„V případě pana Havla je jménem značky ‚Václav Havel‘, za logo lze považovat srdíčko v jeho podpise, sloganem značky je Havlův revoluční slogan ‚Pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí‘ a v poslední řadě představitelem je samozřejmě samotný Václav Havel,“ popisuje server. Značka Václav Havel podle jeho mínění zahrnuje následující atributy: Čech s hlubokou láskou k vlasti, boj za svobodu, demokracii a lidská práva či kontroverze. A přibýt by mohl ještě jeden – „představitel hodnot, které dnes ve společnosti chybí“. Značka Václav Havel má bezpochyby také vysokou hodnotu, a to nejen finanční. 

„Václav Havel byl bezesporu kontroverzní osobností. V zahraničí je respektovaným státníkem i myslitelem a patří k nejznámějším Čechům. Ale jeho tuzemský odkaz už je složitější. Náš první prezident čelil často kritice za některá svá politická rozhodnutí. Byla mu vyčítána velká amnestie, kterou vyhlásil, nevypořádání se s komunisty i koncept ‚nepolitické politiky‘. Společnost je u nás rozdělena na ‚havlovce‘ a na jeho kritiky,“ podotýká také server a uvádí, že většina společnosti na Havla vzpomíná s vděčností a s respektem. 

Dodává také, že jméno a odkaz Václava Havla si lidé připomínají neustále a v různých formách – například i pojmenováváním budov, spojením s nejrůznějšími uměleckými díly či spojením s „Lavičkami Václava Havla“.

„Václav Havel tedy je značkou známou po celém světě. Je vyzdvihován za svou lidskost a opravdovost, představuje pro lidi hodnoty, které dnes ve společnosti chybí, a také je vnímám po celém světě jako velký Čech s hlubokou láskou k vlasti a revolucionář, jenž bojoval slovem za svobodu, demokracii a lidská práva. V paměti společnosti zůstávají jak jeho velké činy, kontroverzní rozhodnutí a osobnost, tak vůbec samotné jméno, jeho podpis i jeho logo – srdce, a v paměti nejspíš i nadále zůstanou,“ uzavřel server a připojil vzpomínky veřejně známých osobností. 

„Václav Havel je pro mne tím, kým byl během 40 let, kdy nás spojovalo osobní přátelství a spolupráce nejprve v bytových seminářích za normalizace a pak v debatách a poradách v lánské vile Amálie během jeho úřadu. Vnímám, že pro mnoho lidí – i mladých lidí, kteří ho už jako prezidenta nepamatují – se stal symbolem: tím, kdo odkazuje za sebe a nad sebe, k hodnotám, na nichž stojí svoboda a demokracie, k statečnosti, osobní autentičnosti a morální integritě a nezkorumpované slušnosti a čestnosti, k pokornému a usilovnému hledání pravdy a naslouchání hlasu svědomí. Havel je víc než značka, demokracie je víc než trh a marketing,“ podotkl například kněz Tomáš Halík.

Bývalý tiskový mluvčí prezidenta Václava Havla Ladislav Špaček pak uvedl, že Havel se stal značkou a brandem, která pro mnohé na světě znamenala ekvivalent České republiky. „Svět nevěděl, že existuje Česká republika (snad ještě tak Československo), ale že existuje Václav Havel, věděla většina obyvatel naší planety. Havel se stal symbolem nového státu, symbolem boje za demokracii a lidská práva, jeho jméno reprezentovalo nové svobodné státy střední a východní Evropy,“ podotkl.

Oproti tomu čestný předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg s označením značka nesouhlasí. „Nelíbí se mi, když se významné osobnosti pojmenovávají takovými marketingovými výrazy jako značka. Nesedí mi to. Podle mě Václav Havel značkou není,“ řekl. Stejně tak Havel není značkou pro novinářku Danielu Drtinovou. „Ale dnes je značka úplně všechno, ke škodě věcí, takže spíš ne. Václav Havel pro mě značka není!“ zmínila Drtinová.

Původní text ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vef

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Fiala lže.“ Petr Holec se pustil do premiéra. Jde o přijetí v Bílém domě

15:02 „Fiala lže.“ Petr Holec se pustil do premiéra. Jde o přijetí v Bílém domě

Premiéru Fialovi prý prošla další lež, tentokrát k jeho cestě do USA za prezidentem Bidenem. Ve svém…