Primátor Hudeček na Frekvenci 1: Blanka dopravě v Praze moc neulehčí

03.05.2014 18:10

Tunel Blanka by mohl začít sloužit motoristům na přelomu září a října. Na rozdíl od obecného očekávání ale nepřinese pražské dopravě výraznější úlevu. V dnešním pořadu Frekvence 1 Pressklub to uvedl pražský primátor Tomáš Hudeček (TOP 09). Prozradil také, že hlavní město plánuje zatočit s nepoctivými taxikáři za pomoci nejmodernějších technologií či že karta Opencard je zastaralá a že na rozdíl od původních slibů nepřinesla kromě toho, že jde o plastovou variantu papírové tramvajenky, prakticky žádnou funkci navíc.

Primátor Hudeček na Frekvenci 1: Blanka dopravě v Praze moc neulehčí
Foto: praha.eu
Popisek: Tomáš Hudeček

Podle Hudečka je stavba tunelového komplexu Blanka laickým pohledem prakticky hotová, zbývá dostavět už jen několik objektů za něco přes miliardu korun. Myslí si také, že v delším časovém horizontu se ukáže, že přínos, který je od Blanky očekáván, bude menší. Veškeré dopravní studie prý ukazují, že když se ve městě postaví zkratka, přitáhne z okolí větší množství aut. 

Opencard má sloužit i jako slevová karta pro jízdy vlakem

Karta Opencard je podle Hudečka již zastaralá technologie, která byla oproti původně předpokládaným nákladům třináctkrát předražená. A přitom neumí skoro nic. „Je to v podstatě jen tramvajenka,“ poznamenal primátor. Snahou vedení Prahy je, aby stále fungovala a aby náklady na její provoz byly minimální, provoz jedné kartičky prý nyní stojí 50 Kč. Praha vyjednává s Českými drahami o tom, aby mohla Opencard fungovat i jako In Karta ČD.

V současnosti prý jsou plastové karty zastaralou technologií, západní města směřují k tomu, že různé aplikace se stahují do chytrých mobilů.

V boji s nepoctivými taxikáři má pomoci zatím utajovaná moderní technologie

Město vyjednává s vlastníkem licence na provoz Opencard o její koupi. Firma E-Money Services, bývalý Haguess, prý za licenci požaduje řádově více než 60 milionů korun.

Hudeček přiznal, že kvůli okrádání cizinců taxikáři má Praha špatné jméno ve světě. Jednou cestou, jak problém řešit, jsou kvalifikované kontroly. Zádrhelem je ale, že kontroloři nesmí mít český přízvuk, jinak taxikář pozná, že se na něj „šije bouda“. Město ve snaze okrádání cizinců taxikáři zamezit chystá mobilní aplikace, podrobnosti nechtěl primátor zveřejnit, ale veřejnosti prý budou brzo představeny.

  • Celý záznam rozhovoru naleznete na oficiálních stránkách Frekvence 1, a to ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vam

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bobošíková a Kotrba o Ukrajině a válce. Už se rýsuje výsledek

18:22 Bobošíková a Kotrba o Ukrajině a válce. Už se rýsuje výsledek

Jak ovlivní balík pomoci z USA a nové mobilizační předpisy pro Ukrajince vývoj rusko-ukrajinského ko…