Učitelka Věnceslava Drábková stejně jako mnoho jejích kolegů či spíše kolegyň apeluje na návrat dětí do škol. A vysvětluje i proč. „Některé děti jsou zodpovědné a cílevědomě pracují u počítače. Jiné – a týká se to i těch velice nadaných a chytrých – nedokážou sedět a koukat do obrazovky. Je to pro ně náročné,“ konstatuje. Zmiňuje jednoho velice nadaného žáka, kterému přezdívá raketový fyzik. „On se sice připojí, ale vypne mikrofon, nezapne kameru a odejde. Voláte ho marně. Mamince řekl, že ho to nebaví. Ačkoliv děláme různé věci. Koukáme na krátké filmy, máme kvízy a další. Vyhraju si s tím, chodím kvůli tomu spát v jedenáct v noci,“ vysvětluje. Podstatné podle ní je, že děti nemají kontrolu. „Kontakt mezi kantorem a dítětem ve škole je důležitý. Přijdete k dítěti a řeknete mu: Dávej pozor! A ono se vzpamatuje a funguje dál. U distanční výuky to tak úplně nejde, ta je taková anonymní,“ vypozorovala z praxe.
Těší se, až bude učit zase prezenčně. „Postavíte se před děti a i když vykládáte látku, reagujete na jejich podněty. Vrátíte se k tomu, čemu nerozumějí. U distanční výuky tomu tak není,“ vysvětluje. Práce je také komplikovanější a časově náročnější. „Když jdu do školy, mám vpodstatě všechno připravené na interaktivce. Teď kromě toho musím vytvořit nějaké testy, se kterými budou děcka pracovat samostatně, abych mohla pracovat s druhou skupinou. Dále kvízy. Prostě to musím udělat zajímavé, aby děti do počítače jen tupě nezíraly,“ upozorňuje. I ona si musí ale od koukání do počítače v průběhu dne odpočinout. „Když děti napíšou testy, uzavírám je ve dvě odpoledne. Pak si k nim sednu v šest večer, končím v jedenáct či o půlnoci. Což se mi v době prezenční výuky nestalo nikdy. Taky je toho požehnaně, opravujete sešity. Ale nejste z toho tak vyčerpaný, obrazovka prostě vysává,“ konstatuje.
Když se budeš bát, dostaneš to

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
děti , škola , učitelka , Drábková , koronavirus , Příběhy těžké doby
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: Oldřich Szaban
Tvrdíte, že je celá ta kauza smyšlená a politicky účelová.
To jako, že někdo vaší expartnerku podplatil nebo já nevím co jí slíbili, aby vás teď obvinila? A kde se teda vzaly ty e-maily, kde se k násilí doznáváte? Já upřímně nevím, čemu věřit, protože evidentně nějaké důkazy asi jsou, ale to načasování obvinění je zvláštní, i když teda mohla s ním přijít už...
Další články z rubriky

20:27 „Přirovnáváte lidi s jinou orientací ke zvířatům?“ Dusno u Rakušana
Předseda hnutí STAN a ministr vnitra Vít Rakušan se na sociální síti X ostře vymezil vůči svému koal…
- 13:23 Další proukrajinské účty pro Fialu. Na stole rumunský scénář?
- 17:45 „Tak začíná deep state.“ Armádní spis k volbám? Vážná slova
- 14:00 Kuchaře z Prostřeno v exekuci udělal jednatelem. A létaly miliony
- 10:53 449 Kč za knihu myšlenek Petra Fialy. Premiérův „spolek pro moderní politiku“
- 4:46 Ceny tak nízké, že se Čech v Itálii začal modlit přímo v supermarketu