Sociolog a zakladatel hnutí Žít Brno Stanislav Biler sdílel na svém facebooku příspěvek Matěje Hollana, politika a aktivisty z hnutí Žít Brno. Hollan sdílel část rozhovoru s předsedou Pirátů Ivanem Bartošem z Novinek. Bartoš odpovídal na otázku redaktora ohledně Svatopluka Bartíka, který dělá Pirátům kampaň na jižní Moravě. Toho proslavil příspěvek o Zemanově rakovině, ale proslul například i tím, že v Brně nechtěl pořádat ohňostroje, které označil za zábavu pro plebs jako z 90. let, nebo tím, že údajně nemá ani maturitu. A také že podal trestní oznámení na Martina Konvičku za akci před brněnskou mešitou.
Bartoš odpověděl, že role Bartíka je podobná, jako byla role marketéra Jakuba Horáka, který pomohl Pirátům do Poslanecké sněmovny. „Kdybychom tehdy byli takto nasvíceni reflektory jako teď, tak je to stejné. Jakub dělal kampaň mnoha stranám a na Facebooku se v diskusích s věcmi nemaže. Bartík udělal kampaň Žít Brno, která byla velmi úspěšná. Ale já jsem s jeho angažmá nesouhlasil třeba kvůli tomu, že dělá kampaň i Starostům,“ dodal.
Hollan napsal, že to, co odpověděl předseda Pirátů, byla nepravda a musí na to zareagovat. „Ivane, když už máš potřebu z toho vaše v JMK nějak vysekat, tak tě prosím, aby ses nezaštiťoval naší společnou kampaní v roce 2014, na které pan Bartík neodvedl vůbec nic! Jak vědí všichni tví zdejší kolegové, protože tu kampaň jsme dělali společně,“ napsal Hollan na Facebooku. Kampaň si prý udělali sami a odšlapali si ji v ulicích, kde rozdali desítky tisíc novin a používali prvky guerilly. Prý tím člověkem, který kampaň vymyslel, byl Adam Hrubý.
„Svatopluk Bartík z tvorby kampaně teatrálně odešel na jaře 2014, v ostré fázi kampaně odjel na dovolenou a chlubil se i zde veřejně na Facebooku, že dělá kampaň celé dvě hodiny, na což si udělal i událost. Neupírám Bartíkovi zásluhy v oblasti hazardu, občanského aktivismu, občanské opozice ani jiné, ale jeho srovnání s Jakubem Horákem je prostě lež. Bartík se zkrátka naší velmi úspěšné kampaně vůbec neúčastnil, což vy dobře víte, protože jsme tehdy kandidovali společně,“ dodal Hollan.
Právě tento status přebral Biler, který napsal, že k tomuto došlo nějakým nedorozuměním a Bartík má vysvětlit, jak to bylo doopravdy. „Tedy že se k té úspěšné kampani ani nepřiblížil, což byl ostatně také jeden z klíčů úspěchu. Snad už si pan Svatopluk uvědomil, že uvádět ostatní, řekněme v omyl, není úplně nejlepší strategie,“ dodal Biler.
V diskusi pod příspěvkem Matěje Hollana se objevil například marketér Martin Jaroš. Prý to Bartoš řekl ze zdvořilosti a diplomacie. Prý je však dobré, že Matěj Hollan dal svůj reálný pohled. „Diplomaticky říci, že dělal nám společnou kampaň v roce 2014, kde nekandidovalo Žít Brno, ale Žít Brno a Piráti, když je to úplná lež, tak to moc zdvořilost není,“ reagoval Hollan. Jaroš odpověděl, že ne vůči nim, ale vůči Svatopluku Bartíkovi. „No, já tomu nerozumím, nechápu tuto volbu, předpokládám, ze Piráty tam potáhne stejně spíš značka, ne nějaká kampaň. Možná sám Ivan jeho skutečnou roli v roce 2014 nezná... ti brněnští Piráti mi vždycky přišli jako z jiného vrhu než ten zbytek, informace tam možná neproudí úplně dobře,“ dodal Jaroš. Do diskuse se zapojil Pedrito Mariposa, který napsal, že Piráti z Brna jsou spíš obchodní karavela, co si jede pro poklad do Eldorada. Prý byli taky křovím a béčkem ODS.
PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D.
autor: tle