„Díval bych se na to, že se musíme udržet pod třemi procenty, jak to požaduje EU a to my udržíme,“ věří Hanák. Staví se i za navýšení finančních prostředků do Státního fondu dopravní infrastruktury. Chybou bylo např. to, že Vít Bárta v pozici ministra dopravy zastavil investice do infrastruktury.
Problém zdanění
A další problém? „Kdejaký poslanec porcoval medvěda a vyhazoval nesmyslně peníze,“ poznamenal Hanák s tím, že s penězi je třeba hospodařit efektivně. Životně důležité je, aby se dokončila dálniční síť, aby se udělaly dva jezy na Labi a aby se pracovalo i na železniční síti. Pro infrastrukturu se podle jeho názoru podaří vyčerpat i prostředky z EU. „Je třeba mít připraven žebříček staveb podle priority a pak to půjde rychleji."
Hanák v pořadu prozradil, že již jedná se stranami, které mají podle jeho názoru naději pro vstup do sněmovny. Prozatím na dopis neodpověděla jen ODS a TOP 09. U SPOZ se dohaduje termín. Proběhlo jednání s ČSSD a komunisty. U těchto stran pak je problém otázka míry zdanění. Proběhlo i jednání s hnutím ANO Andreje Babiše a jedná se i s lidovci.
„My si ale udržíme absolutní nezávislost, ne jako naši kolegové odboráři, a nebudeme doporučovat, koho lidé mají volit,“ poznamenal Hanák s tím, že prozradí, která ze stran se programově nejvíce blíží představám českých průmyslníků.
Problém na Ostravsku vnímám jako velmi vážný
Ve vysílání přišla řeč také na problémy Ostravska a podniku OKD. „Já ty lidi chápu, mají právo být naštvaní, ale na straně druhé je třeba vidět, že toto odvětví je v krizi, což nezavinili ani většinoví vlastníci firmy z Holandska, ani pan Bakala,“ poznamenal Hanák s tím, že o situaci budou jednat klíčoví hráči s prezidentem Milošem Zemanem.
„I stát to musí řešit, dá se tam dát podpora z Ministerstva práce a sociálních věcí, podpora z rezortu životního prostředí a další,“ uvedl Hanák. Ten také podotkl, že tolikrát zmiňovaný Zdeněk Bakala vlastní necelý třetinový podíl, tudíž nemá rozhodující slovo a i kdyby měl sebevětší vůli situaci řešit, tak to pouze na něm nestojí.
To však není jediný háček. „Extrémní problém máme v tom, že se naši lidé neradi stěhují za prací. Lidé si radši počkají na odstupné a pak půjdou na úřad práce,“ upozornil host pořadu s tím, že by pomohlo, kdyby se lidé byli ochotni stěhovat za prací a byli ochotni vzít práci jinou.
„Vlastník nám musí říct, zda bude mít smysl těžit, nebo zda bude lepší těžbu rychle ukončit a přesunout pracovníky do jiných odvětví,“ upozorňuje Hanák s tím, že od žádného soukromého investora, zvláště pokud je z ciziny a nemá vztah k tomuto regionu, nelze čekat, že bude donekonečna dotovat ztrátovou těžbu.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp