Registr vozidel i řidičů se nepovedl a je třeba to přiznat, zdůrazňuje Chovanec

14.03.2013 18:30

Plzeňský hejtman a stínový ministr dopravy Milan Chovanec (ČSSD) ve čtvrtečních Impulsech Václava Moravce v rádiu Impuls prohlásil, že registr vozidel a registr řidičů se nezdařil, a je třeba to urychleně řešit. Občany nezajímá, proč registry nefungují a zřejmě už je nebaví čekat. Za své daně zkrátka chtějí kvalitní služby. Promluvil také o personální genocidě na ministerstvu.

Registr vozidel i řidičů se nepovedl a je třeba to přiznat, zdůrazňuje Chovanec
Foto: Plzeňský kraj
Popisek: Ministr vnitra Milan Chovanec

Nový registr řidičů se nedaří propojit se základními registry. Byl pořízen bez soutěže a podle toho tak vypadá. "Já jsem před měsícem vyzýval ministra dopravy Zbyňka Stanjuru (ODS), aby přiznal, že se projekt nepovedl, a vypsal výběrové řízení na nový projekt," poznamenal Chovanec s tím, že problémy s tímto novým registrem jsou tak vleklé, že už to nelze omlouvat jakýmkoliv způsobem.

Personální genocida

Chyba se podle Chovance stala i v tom, že se nový systém dlouhodobě netestoval ještě během chodu systému starého. Dnes lidé vidí, že se to nedaří, nadávají úředníkům, protože se občanům nedostává adekvátních služeb, ale Chovanec zdůraznil, že ti úředníci za to nemohou. "Občana nezajímá, proč to nefunguje, on chce přijít a dostat svou službu.

Ministr Stanjura přistupuje k řešení problémů s registry tím, že vyčkává, a čeká, že se vše napraví v dohledné době, ale ona dohledná doba je podle Chovance stále v nedohlednu.

V pořadu také přišla řeč na setkání s prezidentem Milošem Zemanem. Chovanec hlavu státu informoval, že se ministerstvu dopravy nedaří využít beze zbytku peníze z EU. V tuto chvíli se státu nepodařilo využít jedenáct miliard korun. Chovanec vidí hlavní příčinu této "trestuhodnosti" v tom, že na ministerstvu dopravy probíhala posledních sedm let personální genocida. Ze svých postů odešla řada úředníků, kteří jednotlivé projekty připravovali dlouhé roky a jejich nástupci nevědí, co a jak.

Sto miliard na léta 2014 až 2020

Podle plánu nového evropského rozpočtu dorazí do Česka v letech 2014 až 2020 sto miliard korun. Ministr Stanjura chce tyto prostředky využít na dobudování D1, dálnice D11, některých železničních koridorů a dalších projektů. Chovanec s plány ministra v zásadě souhlasí. "Dopravní politika není ani doleva ani doprava, je ve prospěch občanů," poznamenal v pořadu. Zásadní je např. dobudování dálniční sítě v Česku, což v sobě podle Chovance zahrnuje i dobudování silnice R/35, která napomůže spojení severu Čech se severem Moravy. 

"Stát by měl také udělat všechno pro to, aby udržel na kolejích maximální objem nákladní dopravy," poznamenal v závěru pořadu stínový ministr dopravy. Jednou z cest je zlevnění kolejové dopravy a zdražení poplatků pro kamiony. Zároveň by to ale nemělo vést ke zdražení přepravy cestujících na železnici. "Je třeba vymyslet komplexní řešení, aby se ulevilo zdevastovaným silnicím," uzavřel Chovanec.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Je mi z toho na zvracení. Politický analytik Baránek a jiní o fotce slovenského exministra obrany s českou „nánou“ Černochovou

4:46 Je mi z toho na zvracení. Politický analytik Baránek a jiní o fotce slovenského exministra obrany s českou „nánou“ Černochovou

„Přijde k většímu a staršímu bratrovi, protože tak se to tradovalo, a tak moc se mu chce dostat do a…