Během letních měsíců podle Daniela Kurucze došlo ke zvýšení popularity Českých drah, což se projevilo výrazně vyšším využíváním oproti předchozím letům. Přispěly k tomu prý nové programy, nabízející výhodnou dopravu na festivaly, nebo sportovní akce.
Reálně by prý letos mohly České dráhy přepravit 170 milionů cestujících. „To jsou ohromná čísla,“ poznamenal Kurucz.
Nákladní doprava v divizi ČD Cargo podle něj v konkurenci se silniční dopravou bude vždy v nevýhodě, protože přepravci po silnici se nepodílí plně na nákladech udržování silnic, zatímco České dráhy mají na údžbu kolejí vyšší náklady. Přesto se v poslední době daří v nákladní dopravě hospodařit mnohem lépe než v posledních letech.
České dráhy pod Kuruczovým vedením výrazně ořezaly náklady na marketing. Oproti neuvěřitelné čtvrt miliardě v roce 2010 byly tyto výdaje seškrtány o sto milionů. Z toho 108 milionů jsou podle něj nezbytné výdaje, například na informační letáky pro cestující. Na „skutečný“ marketing, například při sponzorování sportovních akcí, by mělo připadnout zhruba deset miliard. Například partnerství s tenisovou reprezentací v Davisově poháru by od příštího roku mělo skončit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jav