Šílené. EU zruší auta pod 500 tisíc Kč. Šéf Škodovky na plná ústa

01.09.2021 12:15 | Zprávy
autor: jav

„It‘s crazy“, vzkázal šéf Škoda Auto Thomas Schäfer do Bruselu. A vzbudil tím celosvětový rozruch, bruselští bijci emisí nejsou zvyklí, že jim někdo říká, že jejich nápady jsou šílené. Je to o to paradoxnější, že šéf Volkswagenu, pod který Škodovka spadá, je tím nejoddanějším zastáncem nových elektrických pořádků.

Šílené. EU zruší auta pod 500 tisíc Kč. Šéf Škodovky na plná ústa
Foto: Hans Štembera
Popisek: Škoda Superb

Evropská unie se kromě vášně pro elektrifikaci chce vyřádit na automobilovém průmyslu ještě jinak. Zatímco v polovině příštího desetiletí by měly být passé naftové motory jako celek, v mezidobí chce jejich podmínky ještě zpřísnit novou emisní normou Euro 7.

Ta má začít platit již od roku 2025 a doposud je známo několik scénářů, mezi kterými se v Bruselu budou rozhodovat. Šéf Škoda Auto Thomas Schäfer má ale obavy, že ať bude přijat jakýkoliv scénář, bude to znamenat faktickou likvidaci všech vozidel s cenou pod půl milionu korun.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Mgr. Jiří Růžička byl položen dotaz

Cesta do Tibetu

Nic proti té cestě jako takové, ale je pravda, že jste na oslavu narozenin Dalajlámy letěli za peníze z našich daní dokonce snad vládním speciálem? A pokud ano, jaký má taková cesta pro nás jako občany přínos? A kolik nás přesně stála? PS: Podle mě by u každé zahraniční cesty z našich peněz měly být...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Migranti pro ČR povinně. Je jasno, co Rakušan podepsal, hrozí Kotzian

4:40 Migranti pro ČR povinně. Je jasno, co Rakušan podepsal, hrozí Kotzian

Převzít migranty, nebo platit. Tuto volbu mají členské státy EU po přijetí migračního paktu. Nová če…