„Stát by měl soustředit na oblasti kde je regulace příliš velká ve srovnání s okolními státy. Také by měl mít odvahu k investicím do dopravní infrastruktury. ... Domnívám se, že dnes je vhodný čas investovat, protože firmy jsou ochotny jít s cenami hodně nízko,“ míní Rafaj.
Míru investice je třeba zvážit, ale rozhodně by se k nim mělo přistoupit výrazněji než dnes. Bolestí českého průmyslu pak podle Rafaje je podpora energie vyrobené z obnovitelných zdrojů. Svého druhu balast představují podle hosta i emisní povolenky. Ukázalo se totiž, že tento nástroj příliš nefunguje. EU by se prý měla zaměřit i na podporu velkých firem, protože tyto firmy táhnou nahoru střední a malé podniky. Jsou totiž schopny realizovat velké zakázky právě s pomocí subdodavatelů v podobě malých a středních firem. Firmy podle Rafaje investují nemalé prostředky do boje se znečištěním a další regulace je spíše zatěžuje.
Záchranná síť
Viceprezident má také za to, že přímé daně nejsou zásadním problémem. „V situaci, kdy není z čeho platit daň, tak je nám jedno jestli je to 16 nebo 20 procent, ale zůstává tady řada poplatků,“ podotýká Rafaj. Vzápětí se dostal i k problematice zaměstnanosti a poukázal na o, že v česku schází možnost uzavírání kratších pracovních úvazků. Generace Y, tedy lidé narození po roce 1989 by krátkodobé pracovní úvazky přivítali. Bylo by to přínosné i pro firmy, které by touto cestou mohly nárazově zaměstnat pracovníky ve chvíli, kdy mají zakázky.
„Česká vláda by měla vybudovat záchrannou síť pro určité segmenty průmyslu, které se dostanou do recese. Firmy by pak nemusely propouštět. Vláda také může podporovat vytváření nových pracovních míst,“ pokračuje viceprezident. Bludný kruh recese musí rozetnout politici jasným jednáním, např. v oblasti deregulace.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

5:30 Havel jim udělil milost. Pravda o únosu letadla z majora Zemana
PO STOPÁCH MAJORA ZEMANA Díl Mimikry ze seriálu 30 případů majora Zemana se proslavil písní Bič boží…
- 20:37 Loutkáře máte v Rusku, soptila Leyenová. Sype se jí prý i vlastní frakce
- 18:06 Peníze na „obranu“ do hodnot a neziskovek? Zahradil má obavy
- 12:45 Poučování lůzy z festivalového luxusu. Holec zdraví Vary
- 10:39 Zásadní otázka k blackoutu. Vitásková je velmi zvědava na odpověď
- 18:03 Zaplaťte miliony a můžete „bydlet“. Šokující vývoj v ČR