Témata vánočních pohádek i české kinematografie jsou Vávrovi blízká a vyjádřil se k nim už několikrát. Nejinak tomu bylo i po letošní štědrovečerní pohádce, tedy Klíči svatého Petra.
Herní vývojář považuje české pohádky za naše kulturní dědictví. „Který už si dlouhý roky naprosto prasíme, protože tu nejsou takřka žádný dobrý scenáristi,“ dodává ovšem. Letošní pohádka ho překvapila. A to příjemně. Z úvodních reakcí soudil, že bude Klíč svatého Petra horší. Ovšem technická stránka filmu se mu nakonec zamlouvala.
„Vypíchnout je potřeba především povedenou obrazovou stránku. Pohádka je fakt velmi dobře nasvícená a je vidět, že s každým záběrem si někdo opravdu hrál. S tím souvisí i slušná kamera a color grading a i pár docela slušných speciálních efektů. Jediné, co bych tomu vytknul je, že to chvílemi pánové už možná přehnali. Ta umělá mlha v každým záběru v lese byla trochu jak z YouTube videa ‚jak správně točit les‘,“ míní. Dodejme, že Vávra začínal jako grafik.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Šebesta