Tohle každý Pražan musí vědět! Zločin. Lídr Motoristů napráskal na Hřiba

13.06.2022 10:24 | Ze sítí

V podzimních volbách se chce o pražský magistrát ucházet i strana Motoristé sobě. Její předseda Petr Macinka svůj program rozebíral v internetové VOX TV. Upozorňoval na to, jak se současný magistrát pod Zdeňkem Hřibem a Adamem Scheinherrem snaží motoristy vytlačit ze silnic. Upozorňoval zejména na „zločinné plány“ na stavbu Dvoreckého mostu, po kterém by nesměla jezdit auta. „Ne, to je opravdu zrůdnost,“ zhodnotil Macinka miliardovou stavbu. A pár slov ztratil také o Pavlu Rychetském a opouštění Evropské unie.

Tohle každý Pražan musí vědět! Zločin. Lídr Motoristů napráskal na Hřiba
Foto: Repro VOX TV
Popisek: Politolog a šéf strany Motoristé sobě Petr Macinka

Anketa

Má prezident Zeman vaši důvěru? (Ptáme se od 8.6. 2022)

66%
31%
hlasovalo: 19756 lidí
Macinka uvedl, že vedení města je čím dál fanatičtější, šílenější a nepřátelštější vůči automobilům. A proto došel k názoru, že „to už stačilo“, a založil stranu Motoristé sobě, která má v plánu ve volbách tento přístup magistrátu změnit. Jako příklad tohoto přístupu ukázal, že v Praze se „opraví“ komunikace a při této opravě zmizí jeden pruh pro auta a místo něho přibude cyklopruh. Připustil, že s kapacitou silnic v Praze je problém, ale naprosto odmítl řešení, které dle něho prosazuje magistrát pod vedením Hřiba a Scheinherra, totiž Prahu ucpat, aby řidiči raději vůbec nevyjeli. „Úzká skupinka lidí se nám snaží vnutit svůj životní styl,“ dodal a jako absurdní označil také snahu propagovat cargo kola pro dopravování nákladu.

„My prostě víme, že Prahu je potřeba zprůjezdnit. A ne omezit, aby lidé měli hrůzu z toho, že musí někam jet autem. Ne, lidé musí jezdit auty. A tu hrůzu mají i když těmi auty musí jezdit. V tom se ten jejich cíl nepotkává,“ trefoval se dál do filozofie magistrátu.

Narážel na podchod pod magistrálou, o kterém Hřib uvedl, že je zaplivaný. „On tam nikdy nebyl. Hřib je pirátský papaláš, který se vozí v limuzíně magistrátu a před fotografy jezdí na kole nebo možná na koloběžce,“ řekl Macinka s tím, že Hřiba viděl takto odjíždět právě z rozhovoru v CNN Prima News. Ale jako hlavní výtku uváděl, že magistrát se snaží řidiče šikanovat.

Narážel také na Hřibův argument, že cyklopruh je nutný, aby řidič nemusel objíždět cyklistu ve vzdálenosti 1,5 metru. Macinka řekl, že tuto změnu si prosadila „zelená lobby“. „Ještě jsem neviděl řidiče, který by objížděl cyklistu metr a půl. Sice zákon platí, ale lidé na to kašlou, protože je to absurdní,“ prohlásil a namítl, že cyklista stejně tak není na cyklopruhu v bezpečí. „Čára není zeď,“ poukázal známým úslovím a také připomenul paradoxní situaci, kde vedle silnice vede cyklostezka, ale stejně je na silnici namalovaný cyklopruh zející prázdnotou. Kromě toho obvinil magistrát, že plynulost dopravy narušuje tím, že nazdařbůh přidává přechody a semafory.

Ve straně má dle svých slov i pracovníka záchranné služby, který vypočítal, že kvůli zácpám se například sanitka zdrží 5 až 6 minut. A dodal, že i hasiči zjistili, že musí vybudovat na druhé straně Nuselského mostu novou stanici, protože kvůli zácpám se přes tento most při výjezdu nedostanou. Míní, že dopravní experti současného magistrátu pocházejí z hnutí AutoMat, kteří auta nenávidí a dělají všechno pro to, aby lidé autem nejezdili.

Naopak se nechce věnovat tématu elektromobility a nedávno odhlasovaného konce prodeje nových aut na spalovací pohon. Sice ho považuje za šílený, ale je si vědom, že tato bitva se nepovede z magistrátu, a předstírat, že ano, by byl podvod na voliče. „To ať si dělají ostatní. My chceme vracet věci, tam, kde byly, protože to lze,“ řekl.

Ale na téma EU v rozhovoru stejně došlo. Macinka se vrátil k brexitu, o kterém se bavil s bývalým europoslancem a zastáncem odchodu Velké Británie z EU Nigelem Faragem. Tomu už tehdy říkal, že Velká Británie nebude moci „odejít jen tak“. Připomenul, že když jednou Irové hlasovali „špatně“ o Lisabonské smlouvě, tak museli hlasovat znovu. A stejně tak se ve Velké Británii rozjela propaganda a celá záležitost trvala mnohem déle, než měla, nemluvě o tom, že EU si vynutila, aby Británie uspořádala volby do europarlamentu. Czexit ovšem označil za další podvod na voliče a něco nemožného. Při hlasování by pro vystoupení ruku zvedl, ale je přesvědčen, že k němu nikdy nedojde.

Přišlo také na to, jak ho Hřib poučoval o tom, co se mu v politice vyplatí. Macinka podotkl, že vrcholové politice je jako manažer v IVK blízko již patnáctý rok a je také starší než Hřib, i když na to nevypadá. „Já vnímám, že se mi pirátský papaláš snaží dávat dobře míněné rady, ale děkuji, pane primátore, já si to stejně budu dělat po svém,“ vzkázal na magistrát.

Nehodlá se vyhýbat ani dalším tématům, ale motorismus je tím hlavním.

Na přetřes přišel i projektovaný Dvorecký most, přes který ovšem nemají jezdit auta. „To je úplně to nejhorší,“ chytil se Macinka za čelo. „To by měli všichni lidé v Praze vědět,“ upozorňoval s tím, že projekt bude stát miliardy a „tady ti zločinci“ ho prý chtějí začít budovat už v srpnu, aby už se na projektu nedalo nic změnit. „Všichni by měli vědět, že se postaví jeden velký most, po kterém budou moct chodit pěšky, kde budou cyklopruhy, po kterém bude jezdit MHD a na který nebudou smět vjet auta,“ konkretizoval, jaký hřích má v plánu magistrát spáchat.

„My budeme stát v zácpách, budeme se dívat, jak tam budou jezdit MHD a lidé na kolech,“ řekl a dodal: „Ne, to je opravdu zrůdnost.“ Špatnou zprávou pak je, že pokud by se projekt měnil, tak by se dle Macinkova odhadu stavba odložila o 15 let, protože tak bohužel funguje úřad, který navíc blokují „prapodivné zelené spolky financované bůhví kým“. Pokud by byl zvolen na magistrát, bude se o tuto problematiku zajímat jako první a zjišťovat, zda by na mostě mohl být alespoň jeden pruh pro automobily.

Vyjádřil se také ke kauze s předsedou Ústavního soudu Pavlem Rychetským. Poukázal na to, že předseda ÚS má zákonem uloženo se k politice nevyjadřovat. Ale přesto ve vysílání prohlásil, že „nabyl dojem, že Institut Václava Klause je placen z Ruska“. Což je dle Macinky „absolutně nehorázná lež“. A nedopustil se jí nějaký „potrefený komentátor Hospodářských novin,“ kteří dezinformují pravidelně, ale předseda instituce, které věří vysoké procento obyvatel. A je v zájmu obyvatel, aby důvěryhodnost neztrácela, ale Rychetský ji dle Macinky poškozuje dlouhodobě.

Jako člověk politiky znalý ví, že se jedná o lež, ale laik by to mohl považovat za informaci, notabene za informaci potvrzenou Ústavním soudem. Poukázal, že výroční zprávy si může najít kdokoliv. Tedy to, co Rychetský provedl, je podle Macinky pomluva, tedy trestný čin s cílem poškodit něčí pověst.

I pokud policie případ odloží, bude muset napsat zdůvodnění a říct: „Ne, nebyla to informace, nebyla to pomluva. Byl to jenom jeho názor, což si může myslet.“

„Dobře, tímto nám všem sdělujete, že to není pravda a jenom starý pitomec plácá něco v rádiu i když je to předseda Ústavního soudu,“ řekl Macinka, jak hodlá reagovat. „Mohl by se omluvit, ale nemyslím si, že by se omluvil,“ doplnil. Nicméně proti němu nehodlá vést svatou válku, ať už si o něm myslí cokoliv.

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: kas

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

koaliční potenciál

Otevřeně uznáváte, že ANO nemá téměř žádný koaliční potenciál. Čím to podle vás je? A jak to změnit?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Napsal knihu o vlasovcích. Pak volal Novotnému. „Nepochopil jsem.“ A to byl konec

22:05 Napsal knihu o vlasovcích. Pak volal Novotnému. „Nepochopil jsem.“ A to byl konec

Vlastenec, nebo vlastizrádce? Kým byl sovětský generál Andrej Vlasov, pod jehož velením vznikla Rusk…