Toto jsou čísla: 1,4 miliardy dolarů stála kampaň Clintonové. Rusové ji prý porazili za 200 tisíc

10.10.2017 13:07

„Progresivní“ americká levice se stále nemůže vyrovnat s porážkou své kandidátky Hillary Clintonové v prezidentských volbách. Mainstreamová média nyní přišla s dalším senzačním odhalením, podle kterého investovali ruští operativci nejméně 200 000 dolarů proti Clintonové.

Toto jsou čísla: 1,4 miliardy dolarů stála kampaň Clintonové. Rusové ji prý porazili za 200 tisíc
Foto: Personal website Vladimir Putin
Popisek: Vladimir Putin

Jak uvádí tisková agentura Reuters, společnost Google tvrdí, že si prostřednictvím jejích služeb YouTube, Gmail a Google Search zaplatili ruští agenti reklamu za nejméně 100 000 dolarů. Zadavatel reklamy je však prý jiný, než tomu bylo u kampaní na sociálních sítích. Společnosti Facebook a Twitter nedávno obvinily společnost Internet Research Agency z Petrohradu, že její lidé nakupovali reklamu ve snaze ovlivnit prezidentské volby v USA.

Honby za hledáním ruských agentů mezi zadavateli reklamy se hodlá pustit také společnost Microsoft, která hodlá prověřit svůj vyhledávač Bing a další své služby. V podezření je nyní nejvíce výše zmíněná petrohradská společnost, která údajně zaměstnává desítky tzv. „trollů“, kteří zveřejňují zprávy a komentáře s výrazně prokremelským obsahem. „Společnost Facebook již slíbila americkým zákonodárcům, že bude více sledovat, kdo si u ní reklamu kupuje,“ píše Reuters.

Facebook a Google zatím odhalily, že si u nich lidé napojení na Kreml mohli objednat dohromady za 200 000 dolarů, což jsou v porovnání se stovkami milionů dolarů, které se „točily“ na straně obou prezidentských kandidátů, v podstatě jen „drobné“. Jak odhalil zkraje roku vlivný americký deník The Washingon Post, na kampaň Clintonové šlo asi 1,4 miliardy dolarů, zatímco Trump ve své kampani využil o půl miliardy dolarů méně.

S nadsázkou tak lze říci, že ruští marketéři napojení na Kreml jsou mnohem úspěšnější než jejich američtí kolegové. Clintonové nestačily stovky milionů dolarů na to, aby přesvědčila americké voliče, že inzeráty a reklama za pár set tisíc dolarů od ruských agentů jsou po obsahové stránce jen lži, výmysly či v nejlepším případě polopravdy. Zejména demokraté a liberální média jsou toho přesvědčení, že Rusové si přáli vítězství Donalda Trumpa.

Dosavadní vyšetřování však dostatečně neprokázala, že by Trump skutečně uspěl díky pomoci z Ruska. V každém případě je mnoho amerických kongresmanů přesvědčeno, že jedním z hlavních cílů Ruska je šířit na americké půdě svoji propagandu a ovlivňovat politické dění v zemi. „Pokud Vladimir Putin využívá Facebook, Twitter, nebo Google k tomu, aby útočil na naši demokracii, měli by o tom Američané vědět,“ shrnul nejenom svůj názor pro televizi MSNBC demokratický senátor Richard Blumenthal.


 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Josef Provazník

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bobošíková a Kotrba o Ukrajině a válce. Už se rýsuje výsledek

18:22 Bobošíková a Kotrba o Ukrajině a válce. Už se rýsuje výsledek

Jak ovlivní balík pomoci z USA a nové mobilizační předpisy pro Ukrajince vývoj rusko-ukrajinského ko…