Ačkoli Fischer uvádí, že prozatím za venkovní inzerci utratil 528 tisíc korun, TI to spočítala zcela jinak. Na svoje webové stránky umístila náklady na kampaně prezidentských kandidátů a takto shrnuté náklady Jana Fischera činí necelých 13 milionů korun. Informaci přináší server Česká pozice.
Transparency International totiž ve svých výpočtech vycházela z ceníkových cen mediálních agentur. Jana Víšková, tisková mluvčí Fischera, vysvětlila České pozici, že enormní rozdíl v obou částkách tkví právě v tom, že organizace pracuje s ceníkovou cenou, což podle ní není relevantní. "Častokrát totiž nakupujeme plochy v rámci tzv. last minute nabídky, nebo plochy, které nejsou na těch nejatraktivnějších místech," uvedla.
Zákon se slevami nepočítá
David Ondračka z Transparency International ovšem upozorňuje na přesné znění zákona, ze kterého vyplývá, že do limitu kampaně se musí započítávat právě ceny běžné, uvedené v cenících jednotlivých agentur. Konkrétní ustanovení totiž říká: "Bylo-li plnění, které je součástí volební kampaně, poskytnuto bezplatně nebo za cenu nižší než obvyklou, započítá se do této částky jeho obvyklá cena."
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: adr




