Miloš Zeman, který o víkendu obhájil post prezidenta, před volbami prohlašoval, že nepovede volební kampaň. Později se ale objevily jak inzeráty v novinách na jeho podporu, tak billboardy, letáky a další volební materiály. Zařídil je spolek Přátel Miloše Zemana a SPO, které se jako dárci objevily na prezidentově webové stránce jako poskytovatelé nepeněžitého bezúplatného plnění. Tímto způsobem ale nelze dohledat, čí peníze spolek a strana na kampaň použily, což média kritizovala.
Na prezidentův transparentní účet přišlo 4,5 milionu korun, které v kampani nevyužil. Zřízení transparentního účtu a webových stránek o financování kampaně ukládá kandidátům zákon.
Podle Ústavy ČR prezident není z výkonu své funkce odpovědný, proto by s ním podle zjištění ČTK správní řízení nebylo možné zahájit ani v případě pochybení. Dohledový úřad však zkontroluje náklady kampaně s reálným počtem propagačních materiálů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp