Profesor Knížák se pozastavuje nad označením Aj Wej-weje „nejpopulárnějším světovým výtvarníkem“. „Nevím, kdo může stanovit, který výtvarník je nejpopulárnější? Navíc populárnost je pofidérní měřítko a v umění už vůbec neplatí,“ dodává k označení čínského výtvarníka, který zanedlouho oslaví šedesáté narozeniny.
Aj Wej-wej: Není žádná uprchlická krize, jen krize lidstva. Západ totálně selhává
Pozornost nepochybně vyvolá i uprchlické téma, které Aj Wej-wej ztvárnil prostřednictvím skutečně obrovského díla – sedmdesát metrů dlouhého člunu, na kterém pod stropem dvorany Veletržního paláce „poplují“ tři stovky nafukovacích postav znázorňujících migranty. Všichni jsou černí, bez tváří. Dílo zřejmě vyvolá rozporuplné reakce stejně jako výroky čínského umělce, které uvedl v rozhovoru s ředitelem Národní galerie Jiřím Fajtem, jenž vyjde v chystané monografii. „Není žádná uprchlická krize, jen krize lidstva. Při současném přístupu k uprchlíkům ztrácíme své hodnoty. Západ totálně selhává.“
Milan Knížák: Známe dobře z totality tento druh domluv

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Libuše Frantová