Návrh zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi je od vlády krajně nepopulární krok, což jí Fendrych přičítá ke cti. Naproti tomu opozice svým odporem ke schválení této úpravy v popularitě nahání body.
„Nic nepomáhá, že církve dělají pro českou společnost mnoho dobrého: starají se o nemocné, o staré, o nemohoucí lidi, slouží,“ obhajuje význam církve. „To nevěřící berou jako samozřejmost - a není divu: víra a z ní plynoucí služba jsou samou podstatou církve.“
„Do toho připomeňme opakované volání papeže po chudobě, po nemajetné, do Božích rukou vydané církvi,“ dodává s tím, že ale provoz domovů důchodců nebo charitu jsou zapotřebí peníze.
- SLEDUJEME téma: Miliardy pro církve
Lidé hájí zloděje
Svůj postoj Fendrych vysvětluje příkladem ze života: "Kdyby vašemu sousedovi ukradli auto, to auto se našlo, ale zloději mu ho nechtěli vrátit, byl by to skandál, svinstvo. Přesně totéž se tu ale děje s církevním majetkem - a většina je na straně zlodějů auta. Křičí na původního majitele: Choď pěšky, hamižníku!“ píše komentátor.
A korunu tomu podle Fendrycha nasadil předseda sociálních demokratů Bohuslav Sobotka, který uvedl pro deník Právo: „Jde o běžný zákon. Příští parlamenty, protože nedošlo k širší shodě, musí mít nárok do toho rozhodnutí vstoupit.“
„To je nejen popření nároku církve na odškodnění, ale popření českého práva vůbec. Nahrubo řečeno: ukradli ti auto, vrátili ti, co z něj zbylo, ale my ti to klidně zase zabavíme. Zákonem,“ překládá Sobotkův výrok, který označil za „doslova šílený“.
„Církve měly být v minulých 22 letech moudřejší. Měly říct: Je to naše, ale nechceme to. Vládní koalice jim v dobré víře uškodí. Bolševická nenávist vůči církvím u nás ještě vzroste,“ uzavřel Martin Fendrych.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jhe