V obchodech jsou regály jako za socialismu. Není se čemu divit, napsal Insider

06.07.2013 7:27

Slevy v obchodech nebudou fungovat jako magnet na zákazníky věčně. Pokud se tlačí prodej pomocí různých „akčních cen“, lidi to po čase omrzí. O problematice napsal Daniel Köppl z deníku Insider.

V obchodech jsou regály jako za socialismu. Není se čemu divit, napsal Insider
Foto: Hans Štembera
Popisek: Supermarket, ilustrační foto

Obchodní řetězce se snaží prodávat velké objemy. Právě kvůli tomu tak často využívají slev. A to i v době, kdy k tomu není žádný objektivní důvod.

Řetězce a marketéři se chovali ukvapeně. Teď kvůli tomu klesá spotřeba

Podle Köppla je v současné době možné zvolit dva přístupy. Buď prodávat na objem – velké prodeje s malou marží – anebo rizikověji – prodej na cenu - prodat méně, ale s vyšší marží. V prvním případě nemají marketéři moc práce. V druhém případě už musí značka obhájit, v čem je lepší oproti konkurenci.

Pokles spotřeby je způsobený ukvapeným chováním obchodních řetězců a lidí z marketingu, soudí Köppl.

Máme mnoho obchodů s velkou prodejní plochou

Vše prý začíná u naivního budování obchodní sítě řetězců jako je třeba Ahold nebo Tesco. Jejich manažeři a developeři se v době konjunktury utrhli ze řetězu a stavěli velké obchodní prostory jako na běžícím pásu. Nedbali na analýzy kupní síly nebo spádovosti.

„A tak i díky stádnímu chování řetězců máme v Česku prostě moc obchodů s velkou prodejní plochou,“ vysvětluje Köppl ve svém článku.

Některé regály dnes připomínají uličky Jednoty za socialismu

Velký obchod ovšem znamená i velké náklady. Je zde mnoho značek, široký sortiment a také velký obrat. K tomu je ale potřeba zajistit logistiku a hodně lidí v zázemí. Teď ale velké obchodní řetězce redukují počet značek a zboží.

„Některé regály a sektory (třeba zelenina) dnes připomínají daleko více uličky Jednoty za socialismu než obchodního řetězce „západního" střihu,“ poukazuje Köppl.

Šéfové obchodních řetězců naučili zákazníky nakupovat ve slevách. Bylo to v době, kdy to ještě nebylo potřeba. Teď zákazníci jenom uplatňují svoje zvyky.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vfe

Tomio Okamura byl položen dotaz

Dobrý den, pane Okamuro,

je SPD ochotná ke spolupráci, příp. k vytvoření koalice s KSČM pro parlamentní volby v příštím roce? Děkuji.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Ta hanebná kampaň je trefná? Můžeme si za to sami? Jako Fico?“ Lipavský rozzuřil Bžocha

13:30 „Ta hanebná kampaň je trefná? Můžeme si za to sami? Jako Fico?“ Lipavský rozzuřil Bžocha

Hosty pořad první části Partie Terezie Tománkové na CNN Prima News byli ministr zahraničí Jan Lipavs…