V obchodech jsou regály jako za socialismu. Není se čemu divit, napsal Insider

06.07.2013 7:27 | Zprávy
autor: vfe

Slevy v obchodech nebudou fungovat jako magnet na zákazníky věčně. Pokud se tlačí prodej pomocí různých „akčních cen“, lidi to po čase omrzí. O problematice napsal Daniel Köppl z deníku Insider.

V obchodech jsou regály jako za socialismu. Není se čemu divit, napsal Insider
Foto: Hans Štembera
Popisek: Supermarket, ilustrační foto

Obchodní řetězce se snaží prodávat velké objemy. Právě kvůli tomu tak často využívají slev. A to i v době, kdy k tomu není žádný objektivní důvod.

Řetězce a marketéři se chovali ukvapeně. Teď kvůli tomu klesá spotřeba

Podle Köppla je v současné době možné zvolit dva přístupy. Buď prodávat na objem – velké prodeje s malou marží – anebo rizikověji – prodej na cenu - prodat méně, ale s vyšší marží. V prvním případě nemají marketéři moc práce. V druhém případě už musí značka obhájit, v čem je lepší oproti konkurenci.

Pokles spotřeby je způsobený ukvapeným chováním obchodních řetězců a lidí z marketingu, soudí Köppl.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hrozivý případ. Cyril Svoboda popsal vážné selhání Lipavského

13:29 Hrozivý případ. Cyril Svoboda popsal vážné selhání Lipavského

Bývalý ministr zahraničí Cyril Svoboda v bilančním komentáři pro ParlamentníListy.cz tvrdě hodnotí p…