Ve Vodochodech navyšují výrobní kapacity. Měsíčně chtějí vyrábět až dva letouny

28.02.2023 13:24 | Tisková zpráva

Společnost Aero, tradiční český výrobce proudových letadel, spustila do provozu novou výrobní linku určenou výhradně pro nový cvičný letoun L-39NG. Výstupem montážní linky je trup letounů, její výrobní kapacita je plánována až na 24 kusů skořepin ročně a zaměstná více než 100 lidí.

Ve Vodochodech navyšují výrobní kapacity. Měsíčně chtějí vyrábět až dva letouny
Foto: Archiv Aero Vodochody
Popisek: Montážní linka Aero Vodochody

Na nové výrobní lince, která je zaměřena na výrobu trupu letounu L-39NG, se již sériová výroba spustila. „Investice, kterou jsme vložili do vybudování kompletně nové výrobní linky, nám umožní postupně navyšovat kapacitu a vyrábět až dva letouny L-39NG měsíčně. Produkci 24 letounů ročně plánujeme dosáhnout během dvou let,“ uvádí Jan Čáp, výkonný viceprezident & Chief Industrial Officer Aero.
 

Anketa

Kvitujete postup vlády Petra Fialy ve věci války na Ukrajině?

2%
96%
hlasovalo: 48201 lidí
V současné době je v provozu první etapa nové výrobní linky, která navýší výrobu L-39NG na 17 letounů ročně. Druhá etapa pak přinese požadované navýšení na 24 letadel ročně. Nyní je na nové výrobní lince v různých fázích rozpracovanosti 7 letounů L-39NG a dalších 5 kusů již prochází finální montáží.
 
V souvislosti s investicí do výrobní linky proběhla také rekonstrukce výrobních prostor i zázemí pro zaměstnance. Tato výrobní linka nabídne pracovní příležitosti několika desítkám nových pracovníků. „Na novou výrobní linku nabíráme nové zaměstnance, kteří se budou podílet na stavbě našeho letounu L-39NG. Výstupem montážní linky je kompletní trup letounu. Potřebujeme zejména nýtaře nebo klempíře,“ upřesňuje požadované pozice Jiří Linka, viceprezident výroby Aero.
 
Aero Vodochody má v současnosti objednávky na 34 letadel L-39NG. Tento víceúčelový proudový letoun, který je schopen plnit širokou škálu misí, se vyznačuje vysokou spolehlivostí, vynikajícími letovými vlastnostmi, nízkými provozními náklady a životností až do roku 2070.
 
Do výroby Engéčka jsou ve velké míře zapojeni rovněž tuzemští dodavatelé a firmy. Přes 60 % všech dodavatelů společnosti Aero jsou právě české firmy. „Každá investice do navýšení výrobních kapacit pro náš nový cvičný letoun L-39NG je další příležitostí pro české firmy, které se s námi na jeho výrobě od počátku podílejí,“ doplňuje na závěr Jiří Linka, viceprezident výroby Aero.
 
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Výborný

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Do války nepůjdu, ať si tam jde Putin. Hlášení z Kavkazu. Po Rusech prý chudoba

12:50 Do války nepůjdu, ať si tam jde Putin. Hlášení z Kavkazu. Po Rusech prý chudoba

„Jedu se setkat s mamkou. Už jsme se léta neviděli. Jsme z Doněcka a já nechci bojovat za Putina. Už…