V současnosti jde o určení, kolik kilometrů silnic první třídy nově zařadit mezi dálnice, kde se mýto vybírá. A kdo jaký má zájem přesně vyjádřil poslanec Jan Birke z ČSSD a starosta Náchoda, když řekl, že čím více bude zpoplatněno kilometrů silnic první třídy, tím menší bude šance pro Kapsch a tím větší pro slovenskou firmu SkyToll, kterou v ČSSD z různých důvodů preferují.
Ministerstvo dopravy navrhlo v materiálu pro příští jednání vlády rozšířit elektronické mýtné o dalších 900,3 kilometru silnic prvních tříd. „Jde o maximální počet kilometrů, každé další rozšíření by s sebou přinášelo neúměrné náklady na provoz systému,“ řekl odpoledne den před silvestrem mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar.
Proč si ministerstvo dopravy platí poradenskou firmu, když nedá na její doporučení?
Rozšíření vyplývá z analýzy, kterou si ministerstvo dopravy nechalo vypracovat u firmy Deloitte. Ta zpracovala tři varianty možného rozšíření zpoplatnění. Kromě uvedené pak ještě možnosti rozšíření o 76,1 kilometru, respektive o 474,1 kilometru silnic prvních tříd.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas