Předlouhých 18 let se mohli diváci České televize spolehnout, že k nim neděli co neděli večer zavítá publicistický pořad 168 hodin s moderátorkou Norou Fridrichovou. To už ale po letošních prázdninách platit nebude. Generální ředitel ČT Jan Souček se totiž s vedením zpravodajství a programu dohodl na tom, že pořad 168 hodin končí. „K finálnímu rozhodnutí ukončit výrobu pořadu 168 hodin přispělo i dění z posledních dnů, které se pořadu, bohužel, také týká, a které nepoškozuje jen pořad samotný, ale nestaví do dobrého světla ani Českou televizi,“ vysvětlil Jan Souček, co bylo poslední kapkou, po níž už nebylo myslitelné pořad dále vysílat.
Nepochybně měl na mysli slovní přestřelky mezi bývalým moderátorem pořadu Reportéři ČT Markem Wollnerem a právě Norou Fridrichovou, jimiž se v posledních dnech bavila bulvární média. Česká televize v oficiálním zdůvodnění rovněž konstatovala, že pořad 168 hodin se v průběhu let formou zpracování i obsahem odchýlil od původního formátu zpravodajsko-publicistického pořadu, který na hlavním programu ČT 1 mapuje dění v uplynulém týdnu. Tím připomíná, že pořad se potýkal i s kritikou Rady ČT, která v posledním období opakovaně konstatovala porušování Kodexu ČT. „Přípravu pořadu 168 hodin provázely i stále častější vnitroredakční spory o obsah a zpracování reportáží,“ doplnil Petr Mrzena, ředitel zpravodajství a publicistiky.
Když veřejnou televizi ovládne jedna názorová partička
Pikantně v té souvislosti vyznívá informace, že v České televizi zůstávají nadále nejen reportéři redakce, ale i moderátorka a dramaturgyně pořadu Nora Fridrichová, která za „děním z posledních dnů, které se pořadu týká a které nepoškozuje jen pořad samotný, ale nestaví do dobrého světla ani Českou televizi“ svou veřejnou komunikací s Markem Wollnerem stála. „Vedení televize věří, že v České televizi nadále tvůrci 168 hodin zůstanou, chce využít jejich dlouholetých zkušeností. Moderátorka Nora Fridrichová dostane nabídku podílet se na nových publicistických formátech,“ dodal generální ředitel Jan Souček. Podle Michala Kubala, šéfredaktora zpravodajství a publicistiky, se už delší dobu pracuje na vývoji nových formátů, které doplní dosavadní nabídku publicistických pořadů ve vysílání ČT. A při jejich přípravě se počítá i s podílem tvůrců dosud zapojených do výroby jiných publicistických relací včetně 168 hodin.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník