V žebříčku volně prodejných léků vedou vitamíny, minerály a další potravní doplňky, občas je kupuje 64 procent lidí, léky na bolest 63 procent, přípravky na rýmu a uvolnění nosu 54 procent, na chřipku a nachlazení 53 procent a na zažívací potíže 22 procent lidí.
Bolest, chřipka a zažívací potíže
„Bolest, chřipku a zažívací potíže raději řeší nákupem volně prodejných léků ženy, u vitamínů je frekvence nákupu u obou pohlaví téměř shodná," řekla Terezie Vachová z GfK Czech. Prakticky stejný zájem o tyto léky je podle ní ve všech věkových skupinách, pouze volně prodejné léky na bolest v krku si kupují lidé spíše mladší, mezi 20 až 39 lety.
Podle průzkumu jdou volně prodejné léky na bolest nejvíc na odbyt u středoškoláků bez maturity v městských aglomeracích a jejich okolí v krajích Moravskoslezském, Praze, Jihomoravském a Středočeském. Podobné je to s vitamíny a minerály.
Mluvčí České lékárnické komory Aleš Krebs řekl, že zájem lidí ovlivňuje reklama. Problém někdy podle něj je se samodiagnostikou pacientů. „Přijdou, že chtějí konkrétní přípravek, a když s nimi lékárník probere obtíže a další užívané léky, mnohdy zjistí, že přípravek pro ně vhodný není a vhodnější by byl jiný," vysvětlil.
Lékárníci jsou podle Krebse připraveni lidem poradit, aktuálně stoupá zájem o rady lékárníků před dovolenými. Lidé se ptají, co by měli mít v cestovní lékárničce. Lékárník jim pomůže s výběrem přípravků podle toho, kam cestují a jaké zdravotní obtíže mají, nebo mohou na cestě očekávat.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh