Moravec zdůrazňuje, že během debat, při kterých padaly otázky z publika, je jen osobou, která uděluje slovo, nemůže tak např. požadovat zpřesnění odpovědi na otázku, která padla z publika. Každý divák si musí udělat obrázek o kandidátovi, který se odpovědi vyhýbá, ale i o tazateli, který se např. chová agresivně. Apel na objektivitu a jasné předkládání fakt ze strany novinářů se celým rozhovorem táhne jako červená nit. Řada lidí se ale hledáním fakt příliš nezatěžuje. To je např. problém sociálních sítí.
Symbolické věci mohou ukázat povrchnost člověka
"Svět nových médií nás všechny posouvá k emocionálním výkřikům a vede nás k tomu, že na všechno máme názor, ale už si neshromažďujeme fakta. Myslím si, že emocionalita na sociálních sítích dopomohla částečně Milošovi Zemanovi k vítězství, protože mobilizovala starší voliče," míní Moravec.
V rozhovoru přišla řeč také na velkou debatu všech devíti kandidátů. Mělo smysl ptát se na takové symbolické věci jako, kterým autem ten nebo onen kandidát jezdí? Podle moderátora to mělo symbolický význam a na jiné než symbolické body stejně v oné debatě nebyl prostor. Kandidát, který o sobě tvrdí, že je vlastenec, by se podle toho měl i chovat. Moravec v této souvislosti uvádí příklad z USA, kde se vedla debata o problému: Proč olympionici odjíždějí do Londýna v oblečení vyrobeném v Číně? Lidé na jedné straně kritizují dětskou práci, ale na druhé straně plně využívají výrobků, které chrlí asijský obr.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp