"Podívejte se, v čem pracujeme. Všude jen Babišovy média," sdělil pod zárukou skryté identity jeden z pracovníků PR oddělení. A tak se ParlamentníListy.cz skutečně podívaly na oficiální profil Prahy na sociální síti Facebook. Výsledek je jednoznačný. Největší počet odkliků vede právě na Babišova média: Metro nebo iDnes. Důvod?
"Praha se řadí mezi jedno z největších měst i na Facebooku, svým počtem pětadvaceti tisíc fanoušků je samozřejmě lukrativní posílat návštěvníky tam, kam se to hodí. Například denně může až pět tisíc lidí kliknout na Babišův web, který navíc dlouhodobě padá a tím mu uměle zvyšovat návštěvnost," prozradil naší redakci Petr Berkus, SEO analytik.
Namátkou poslední články oficiálního pražského Facebooku: iDnes popisuje dění v pražské Michli, Metro píše o možných kuponech místo Opencard, iDnes představuje plány kolem tunelu Blanka, Metro nafotilo bagry, iDnes se zabývá rozpočtem metropole a v neposlední řadě Metro upozorňuje na vandaly v pražské dopravě.
"Je to skutečně tendenční a nehorázné," řekl naší redakci Berkus. "Nejdivnější je, že Praha vůbec neodkazuje na svůj portál, který stál desítky milionů, což je běžné například u Brna, které má padesát tisíc fanoušků, Hradce Králové, Plzně a podobně. Je to zkrátka malá domů," upozornil analytik.
Pro větší představu o transparentnosti dodejme, že z posledních třiadvaceti publikovaných odkazů na zpravodajské servery jich šlo dvaadvacet na Babišovy weby. Jeden pak čtenáře poslal na Deník.
Doplňme, že tiskové oddělení Adriany Krnáčové zaměstnává hned několik mediálních asistentů, PR asistentů, referentů vnější komunikace či propagační referentky anebo referenty PR projektů.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový