„My v Poslanecké sněmovně navrhneme legislativní úpravu zákona, která dá základ k tomu, aby Rada pro rozhlasové a televizní vysílání udělala technickou část, to je příslušnou vyhlášku, která to velmi přesně vymezí. Pokud by toho provozovatelé nedbali, tak je to i sankciováno. Navrhujeme sankci mezi 10 tisíci až 5 miliony korun,“ uvedl pro Český rozhlas poslanec Mencl.
Současné reklamy jsou v průměru až o šest decibelů hlučnější, než předchozí program, což je podle akustika Jana Stěničky poměrně dost.
„Kdo nepracuje s decibely, nemá správné logaritmické měřítko. Skok je o to horší. Veřejnoprávní stanice často nepoužívají vhodnou kompresi, tím je to ještě výrazněnější, než u komerčních stanic. Je to čistě technická záležitost, kdy stanice, protože si víc zakládá na penězích, využije technické možnosti a do stejného dynamického rozsahu dostane více muziky a více akustické energie. To je potom znát na projevu,“ vysvětlil Stěnička.
Náklady na „odhlučnění“ reklam navíc podle odborníka nejsou nijak výrazně vysoké, ale provozovatelé by zřejmě museli vyřešit nesrovnalosti, které by úprava vytvořila v uzavřených smlouvách.
„Téměř je to nulová ztráta. Může ale nastat na základě smluv podniků, které mají reklamu předplacenou. Ty podle dosavadní dohody budou počítat s vyšší intenzitou. Mohou mít programy vnitřně nějak upravené, to znamená, že by do nich musely ještě sáhnout, ještě uvnitř hotového díla je upravovat,“ doplnil akustik.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jhe