Zastánci inkluze prosazují postupnou integraci všech dětí do klasických škol bez rozdílu handicapu. S tím nesouhlasí někteří odborníci z řad speciálních pedagogů, psychologů a učitelů, dokonce ani sami postižení.
Hlasy proti se ozývají i z řad rodičů a to zejména proti inkluzi dětí ze sociálně slabých rodin. V pořadu se budou diskutovat otázky, jako například: Je správné, aby do základních škol chodily všechny děti bez rozdílu IQ, postižení nebo sociálního zázemí? Stojí o to handicapovaní?Jsou na to školy a učitelé připraveni? A budeme na to mít potřebné finance?
Nelze postupovat paušálně
O problematice bude ve studiu s moderátorkou Michaelou Jílkovou a ministrem školství Marcelem Chládkem (ČSSD) diskutovat předseda Asociace speciálních pedagogů (TOP 09) Jiří Pilař. Připouští, že snaha udržet děti v místě bydliště, tedy pro ně v přirozeném prostředí z pohledu školy i spolužáků, je přáním většiny z nás. „Nicméně si nedokážu představit takto paušálně postupovat u všech dětí s jakýmkoliv zdravotním, zvláště pak s mentálním postižením, které jim nedovoluje se plnohodnotně vzdělávat v podmínkách běžné školy,“ uvedl.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam