"Na druhém stupni je to velký problém. Pro mnoho rodičů je známka hnacím motorem, nesmírně na to slyší a dítě se chvíli snaží pracovat," popisuje zkušenosti Martina Thumsová, ředitelka pražské školy Mendelova. Ředitelka školy v Kladně Šárka Vostarková by pololetní vysvědčení nerušila ani na prvním stupni, opět kvůli motivaci k učení.
Motivovat lze i jinak
Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy je připraveno o návrhu debatovat s přihlédnutím k dosavadním tradicím. "Než cokoliv změníme, je potřeba, stejně jako v jiných případech, nejdříve vést důkladnou diskusi s odborníky z praxe a zvážit dopady takovýchto kroků. Zároveň je nutné přihlédnout k dosavadním tradicím," tvrdí Patrik Kubas z ministerstva.
Specialista Tomáš Feřtek ze společnosti EDUin má za to, že se bez hodnocení žáků neobejdeme, ale nemusí jít o hodnocení prostřednictvím známek. Inspiraci vidí např. v holandském modelu, kde školy hodnotí, jak dítě spolupracuje se spolužáky nebo jak zvládá orientaci v textu.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp