Adam Černý: Německá maturita a svobodný přístup k informacím. Pozoruhodný dotaz...

12.04.2015 13:32 | Zprávy

Svobodný přístup k informacím je vzácná komodita, protože jí stejně jako jiných potřebných věcí stěží může být někdy dost. Tuto zkušenost se rozhodl otestovat sedmnáctiletý středoškolák Simon Schräder pozoruhodným dotazem.

Adam Černý: Německá maturita a svobodný přístup k informacím. Pozoruhodný dotaz...
Foto: Hans Štembera
Popisek: Studenti, ilustrační foto

Na ministerstvo školství Severního Porýní-Vestfálska se obrátil s žádostí, zda by mu nemohlo vydat obsah letošních maturitních zkoušek.

Nápad pochází nejspíše z říše snů všech středoškoláků znervóznělých představou, že se musí co nejdůkladněji připravit na všemožné otázky, aby nakonec dostali známku za znalosti jednoho jediného tématu.

Každý, kdo by znal, které téma nebo která sada témat bude k maturitám vybrána, by měl přípravu k závěrečné středoškolské zkoušce značně usnadněnou.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Český rozhlas

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

K čemu přesně je vlastně europarlament?

Sama tvrdíte, že třeba i přes negativní stanovisko EP, se EK sněží prosadit v Radě své. Proč má EK vlastně takové pravomoci něco prosazovat, když ji na rozdíl od vás poslanců nevolí lidé? Není to nefér? Nejde s tím něco udělat?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Halík: Dokud budeme mít arogantního Prouzu, nebudeme mít prý drahotu

12:16 Jiří Halík: Dokud budeme mít arogantního Prouzu, nebudeme mít prý drahotu

Tvrzení a skutečnost, že když se srazíte s informací, že průměrná mzda je skoro 50 tisíc a vy se pod…