Pokud chtějí učitelé pomoci žákům a studentům porozumět současnému světu, měli by pracovat s aktuálními událostmi, které ale v žádné učebnici nenajdou. Pokud se pokusí aktuality sami zpracovat, hrozí, že než se jim to podaří, bude událost již neaktuální a překrytá novějšími informacemi. Tento problém je typický pro témata spojená s mediální výchovou. Proto učitel mediální výchovy pražského Gymnázia Na Zatlance Michal Kaderka ke své přípravě o hoaxech a propagandě vypracoval i podklady pro učitele: “Nejedná se o kompletní metodiku, jsou zde především informační texty, videa a obrazové materiály, jejichž vyhledání a výběr ušetří učitelům mnoho hodin času. K dispozici je i popis jednotlivých událostí a tipy na aktivity, které může vyučující dále rozpracovat.” Vedle výuky mediální výchovy je Michal Kaderka spoluzakladatelem a koordinátorem Aliance pro otevřené vzdělávání. Ta se zabývá podporou rozvíjení otevřených vzdělávacích zdrojů a kulturou sdílení v komunitě učitelů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV