Za nás nevadila
I za mého mládí nepatřila matika k nejoblíbenějším předmětům, ale dovolím si tvrdit, že většina z nás chápala její užitečnost a všichni jsme z ní i maturovali. S některými učiteli nás tento předmět nebavil, s jinými docela ušel, ale necítili jsme zásadní odpor. Mám pocit, že je dnes situace zcela jiná. Jiné je i celé školství a k naší všeobecné škodě se stále zhoršuje.
Rozumět textu
Nejdůležitější a zcela klíčovou kompetencí, kterou školy musí děti naučit, je schopnost rozumět textu a mluvenému projevu. V této zásadní dovednosti se v mezinárodním srovnání neustále propadáme. Jak chceme, aby se studenti něco naučili a věci pochopili, když je nenaučíme rozumět zdrojům informací?
Blbý národ
Vláda by za takové situace měla bít na poplach. Sezvat chytré hlavy a rychle najít řešení, jinak zjednodušeně řečeno, budeme čím dál tím blbější národ. Obdobně jako kdysi ministryně zdravotnictví Součková hledala řešení finanční krize resortu v balení koblih do celofánu, tak dnes ministryně školství prorvává maturitu z matematiky. Nepochopila hierarchii důležitosti problémů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV