Vymáhání pohledávek černých pasažérů bylo před lety lukrativním byznysem – z několikastovkové pokuty za jízdenku se konečná suma vyšplhala kvůli tučným náhradám pro advokáty na desetitisícové částky, často došlo i na exekuce majetku.
Z této neetické praxe profitovala společnost Tessile Ditta, která pokuty pro pražský Dopravní podnik (DPP) bez výběrového řízení vymáhala do doby, než soud vyplácení vysokých náhrad zakázal. Tuto společnost a další na ní navázané vymahačské firmy tehdy zastupoval brněnský právník Roman Ambrož – přítel a dvorní advokát prezidentova kancléře Vratislava Mynáře.
Nyní si podle zjištění HlídacíPes.org najal pražský Dopravní podnik na vymáhání pokut právě tohoto advokáta. Zakázku získal Roman Ambrož bez výběrového řízení na dobu pět let. Spolu s ním budou pokuty vymáhat ještě další tři advokáti – Martin Zikmund, který vymáhal pokuty pro plzeňský dopravní podnik, Stanislav Bodlák a sdružení advokátů KGS Legal.
„Je to neuvěřitelné jo-jo,“ komentuje situaci Daniel Hůle, expert na dluhovou problematiku Člověka v tísni. „Dopravní podnik vytvořil dojem, že se situace změnila, ale v podstatě to zůstalo ve stejných rukách. Je to jako metastáze.“
Maximální účinnost
Dopravní podnik avizoval odklon od předávání pohledávek soukromým firmám na počátku letošního února. „Chceme, aby byl celý proces k dlužníkům co nejšetrnější při zachování maximální účinnosti,“ konstatoval tehdy šéf právního oddělení DPP Dalibor Kučera.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV