Strana Zelených přitom zažívá konjunkturu právě jako protipól vandalismu v oblasti životního prostředí (uhlí + nafta). Neobejde se to proto bez vnitrostranické kontroverse a Palmer navíc v zápalu boje se někdy trefí vedle a místo moralistů zasáhne marketing. Známý je konflikt s reklamou Německých drah (Deutsche Bahn.de), která ve své reklamě představila spokojené cestující s různou barvou pleti (špičkový kuchař,televizní moderátorka, jezdec formule 1, maminka s dítětem atd.). V příspěvku na facebooku se zeptal, jakou ilusorní společnost mají tito cestující vlastně představovat.
A promptní odpověď Německých drah nemohla znít jinak než: samozřejmě otevřenou a pestrou společnost. Až tisícičlenná vlna „shitstormu“ a nadávky do nácků, rasistů a zrádců a hrozby exkomunikací ze strany Zelených ukázaly, že se strefil i do černého mechanismu identitní politiky. Ten vysvětluje s pomocí teorie „očistné agendy“ socioložky Sandry Kostnerové: „Konflikt identity vyvolává na straně pachatelských skupin zájem o očistu, tak na straně obětí zájem z možného prospěchu.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV