Mnohé z pozměňovacích návrhů si zaslouží podporu. Jde zejména o vyjádření požadavků železničních nákladních dopravců na upřesnění toho, kdy a za jakých podmínek jsou odstavné koleje zařízením služeb sloužícím dopravcům, a na zajištění jejich účasti při koordinaci přidělované drážní kapacity. Dále je to návrh na fikci kladného rozhodnutí při nedodržení lhůty 40 dní pro vydání daného rozhodnutí správního úřadu. Velmi důležitý je také pozměňovací návrh zajišťující přechodné řešení transpozice tzv. technického pilíře čtvrtého balíčku pro případ, že k ní v řádné formě nedojde do určeného termínu, jímž je červen 2020.
Některé pozměňovací návrhy směřují vůči sporným návrhům ministerstva dopravy, jakým má být například stále se vracející snaha o prosazení centralizovaného dopravního plánování, které by výrazně okleštilo možnosti krajů a obcí uzavírat smlouvy s dopravci a mohlo zasáhnout i do již uzavřených smluv.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV