Nelze na dnešní situaci vytahovat kritéria, která platila v minulosti. Nejen že je situace ve společnosti řádově jiná, ale i lidé se k ní staví jinak. Nebude platit to, s čím se vyhrávalo ještě minulé volby. Přála bych Bloku proti islámu - jehož jsem členkou - aby se v něm našlo dost lidí, kteří si to uvědomují. Protože bez pochopení té velké změny, nelze vyhrávat volby. Stará pravidla politických kampaní definitivně neplatí. Základem je, že k lidem nelze přistupovat jako k pitomcům, kterým je prostě nutné něco slíbit, namazat jim med kolem huby a být vidět na dostatečném množství billboardů. Eroze tohoto principu se projevovala především tím, že k jeho fungování bylo nutné mít stále více a více peněz (viz. kampaň do parlamentu hnutí ANO).
Lidi nejsou pitomí a jsou dlouhodobě frustrovaní z toho, že se k nim politici takto chovají - jako k ovcím. A že to lidem vadí dokazuje i stále klesající procento voličské účasti.
Ostatně důkazem racionality českého občana je současný postoj většiny veřejnosti k imigrantskému problému a potažmo i k islámu. Prostě se našel někdo, kdo pojmenoval věci tak, jak jsou - jazykem pochopitelným pro každého. Objevil se někdo, kdo formuloval problém a bez ohledu na politickou korektnost ten problém popsal. Protiislámští aktivisté dokázali pro silné téma najít správné komunikační kanály a strategie - vše spontánně a od srdce. Šli do toho naplno a bez vidiny nějakých prebend či politických bodů. Přesto tyto politické body získávali a získávají. Právě a jen proto, že jim jde o věc, nikoliv o zisk (třeba i volební). Pokud se tento přístup změní, změní se i postoj voličů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV