František Matějka: Kandidát Jan Fischer. Prostě jeden z kšeftů, kterej zkrátka nevyšel

14.02.2013 11:59

Milionové dluhy z kampaně jsou nejlepším důkazem pravých úmyslů dárců a podporovatelů Jana Fischera v jeho prezidentské kandidatuře. Špatná investice do budoucího vlivu. Jen další marketingový produkt bez idejí.

František Matějka: Kandidát Jan Fischer. Prostě jeden z kšeftů, kterej zkrátka nevyšel
Foto: facebook
Popisek: František Matějka

„Prokázal, že je schopen uspět jak v čele české vlády, tak významné mezinárodní instituce, a získat si respekt české veřejnosti i uznání odborníků,“ uvedl miliardář Tomáš Chrenek (působil v dozorčí radě firmy Moravia Energo, na jejíchž akciích pohádkově zbohatl expremiér Stanislav Gross), když posílal peníze na Fischerovu kampaň. Prostory pro zázemí mu poskytla zdarma Dadja Altenburg-Kohl, německá podnikatelka ve farmacii, členka představenstva farmaceutické firmy Kohlpharma, a mecenáška umění, která věnovala Národnímu divadlu bronzovou bystu Václava Havla. Děkujeme pěkně. „Fandíme a přejeme vám to nejlepší. Víme, jak si lidé váží vaší profesionality,“ uvedla tehdy při slavnostním otevření kanceláře. Nyní bývalý kandidát rozprodává zařízení a z místa odchází.

V jeho týmu jsme mohli najít Sabinu Tančevovou, tajemnici exprezidenta Václava Havla, Jana Nováka, bývalého šéfa Úřadu za Mirka Topolánka a kamaráda Marka Dalíka, který unikl stíhání za akci ProMoPro, přestože podepsal smlouvu s touto společností v době českého předsednictví EU, nebo Juraje Chmiela, bývalého ministra pro evropské záležitosti z Fischerovy vlády, který je stíhaný za to, že se vyhnul výběrovému řízení. Veřejné zakázky za miliony korun na projekt na rozvoj cestovního ruchu, informační kampaň na podporu udržitelného cestovního ruchu a analýzu možného nakládání s odpady, měl vědomě rozdělit na pět dílčích částí, aby nemusel vyžadovat nabídky nejméně od tří dodavatelů a mohl je zadat předem vybraným dodavatelům.  Mezi podporovateli jsme mohli najít také reklamního magnáta Jaromíra Soukupa, který mediálně podporuje kohokoli, u koho může očekávat přísun dalších zakázek ze státních podniků, nebo exministra obrany Martina Bartáka, obviněného z korupce při nákupu vojenské techniky, na jehož adresu svého času uvedl Jan Fischer památnou větu „já nevím, proč je ten Martin tak neoblíbený“.

Dnes už si na jejich jediného a nejlepšího kandidáta nevzpomenou. Zbyly jen dluhy za monstrózní kampaň v řádech milionů korun, na které teď Jan Fischer nemá peníze. Není lepšího důkazu, potvrzujícího pravé úmysly dárců Jana Fischera, tedy investice do jejich budoucího vlivu a moci. Jen další marketingovej produkt a obyčejnej kšeft, kterej nevyšel. A to se prostě stává. 

Psáno pro blog idnes.cz

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: František Matějka

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dominik Rusinko: Spotřebitelská nálada na vzestupu

15:49 Dominik Rusinko: Spotřebitelská nálada na vzestupu

Dubnové výsledky konjukturálních průzkumu ukazují na pokračující oživení tuzemské ekonomiky. Souhrnn…