Od září 2018 budou mít ředitelé za povinnost přijmout tyto děti do svých tříd. Těmto dětem budou s učením pomáhat speciální pedagogičtí asistenti. V současné době máme běžné základní školy, praktické školy (dříve zvláštní školy) a školy speciální, kam jsou umísťovány děti s těžkou a středně těžkou mentální retardací.
Mám velkou obavu, že dramaticky poklesnou výsledky a úroveň vzdělanosti. Mentálně postižené děti nebudou stíhat tempo učiva a budou frustrované. Co se stane? Učitelé budou nuceni snížit laťka nároků a tímto krokem budou negativně zasaženy i zbývající děti. Druhou možností je, že budou učitelé používat pro tyto postižené děti jiný metr hodnocení a bude jim zakázáno nechat tyto děti propadnout. V tomto případě bychom se dostali do velmi špatné situace pokřivenosti systému a špatného příkladu našim dětem.
Děti z praktických škol se ve velké míře po jejich absolvování dostávaly do učebních oborů a dokázaly se začlenit do následného pracovního procesu. Co se však stane teď? Dítě propadne, nedokončí základní vzdělání a nemá proto možnost pokračovat v dalším stupni, jakým je třeba učební obor. Stane se z důvodu špatného experimentu dalším příjemcem sociálních dávek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV