František Novák: Inkluze, jaký je pravý důvod?

22.09.2017 14:55

Inkluze je velká změna pro nás pro všechny. Je to změna k dobrému? Podle mého názoru nikoliv. Záleželo vždy na řediteli školy, jestli zařadí do některé ze svých tříd dítě s mentálním postižením. Vždy to asi bylo dítě, u kterého se dalo předpokládat, že mu takovéto začlenění do běžné školy bude ku prospěchu.

František Novák: Inkluze, jaký je pravý důvod?
Foto: kr-stredocesky.cz
Popisek: Prázdná učebna

Od září 2018 budou mít ředitelé za povinnost přijmout tyto děti do svých tříd. Těmto dětem budou s učením pomáhat speciální pedagogičtí asistenti. V současné době máme běžné základní školy, praktické školy (dříve zvláštní školy) a školy speciální, kam jsou umísťovány děti s těžkou a středně těžkou mentální retardací.

Mám velkou obavu, že dramaticky poklesnou výsledky a úroveň vzdělanosti. Mentálně postižené děti nebudou stíhat tempo učiva a budou frustrované. Co se stane? Učitelé budou nuceni snížit laťka nároků a tímto krokem budou negativně zasaženy i zbývající děti. Druhou možností je, že budou učitelé používat pro tyto postižené děti jiný metr hodnocení a bude jim zakázáno nechat tyto děti propadnout. V tomto případě bychom se dostali do velmi špatné situace pokřivenosti systému a špatného příkladu našim dětem.

Děti z praktických škol se ve velké míře po jejich absolvování dostávaly do učebních oborů a dokázaly se začlenit do následného pracovního procesu. Co se však stane teď? Dítě propadne, nedokončí základní vzdělání a nemá proto možnost pokračovat v dalším stupni, jakým je třeba učební obor. Stane se z důvodu špatného experimentu dalším příjemcem sociálních dávek.

Rodiče postižených dětí si ve valné míře uvědomili, že pro jejich dítě je speciální škola přínosem. V mnoha případech, kdy rodiče bojovali za přesun svého postiženého dítěte do běžné školy, toto dítě opět do speciální školy navrátili. Dítě bylo klidnější spokojenější a mělo učební výsledky srovnatelné s ostatními dětmi.

Co za tím vším vězí? Proč chceme rozbořit to, co dobře funguje a má výsledky?

Možná je hlavním důvodem přemístění našich Romů ze speciálních škol do škol běžných. Romské děti většinou končí po neúspěšném absolvování některého ročníku běžné školy na škole speciální. Musíme si přiznat, že těchto Romů je většina. Podle úředníku Bruselu Romy diskriminujeme a jsme v tomto ohledu rasisti. Takže co udělá český politik, aby vyhověl Bruselu? Přesune Romy do běžných škol a je vymalováno. To že na to tragicky doplatí hlavně postižené děti, to se jaksi neřeší. Tato inkluze může být i přípravou na přijímání dětí takzvaných uprchlíků, které nám chtějí na základě přerozdělovacích kvót vnutit představitelé EU. Přece platí „Vždy připraven!“

Co nás čeká od našich představitelů příště? Třeba povinnost spádové školy, tak jak to mají třeba v Německu. Rodiče v Německu musí dát svoje dítě do spádové školy a nemohou si tak jako u nás zvolit školu, která se jim z nějakého důvodu zdá vhodnější. Ve svém důsledku to potom znamená, že se některé německé rodiny stěhují do jiné části města anebo do zahraničí jenom proto, aby jejich dítě nemuselo chodit do třídy se samými dětmi uprchlíků. Úroveň výuky v takovéto třídě musí být věru vysoká.

Hurá, hurá inkluze, kolik to bude stát, máme na to, máme dost asistentů, máme dost učitelů, dost pomůcek, dost všeho……?

František Novák, Patriot a Realista

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Žantovský: Jak jsem potkal knihy – 351. díl. Coriolanus

20:28 Petr Žantovský: Jak jsem potkal knihy – 351. díl. Coriolanus

Ve vaší blízkosti, pánové, by mi mohl změknout mozek... Petr Žantovský našel zdroj pro poetické zhod…