Žádáme o přehodnocení záměru řešení spočívající v přerozdělení studentů závěrečného ročníku oborů speciální pedagogiky a speciální pedagogiky - učitelství Univerzity J. A. Komenského na 3 jiné pedagogické fakulty.
Již 10 let pracuji ve speciálním školství, z toho 7 let učím ve třídě žáky s poruchami autistického spektra. Je to práce náročná, ale naplňuje mě a mám ji velmi ráda. Abych se vyrovnala se školským zákonem danou povinností doplnit svoji pedagogickou kvalifikaci učitelky, začala jsem v loňském akademickém roce studovat navazující magisterský obor speciální pedagogika - učitelství na Univerzitě J. A. Komenského. Tuto vysokou školu jsem zvolila z důvodu dostupnosti z bydliště v Praze, a protože kromě brněnské Masarykovy univerzity tato pražská jako jediná otevírá kombinované 2-leté navazující magisterské studium oboru, které mi umožní doplnit kvalifikaci na požadovanou úroveň (v minulosti jsem již vystudovala 5-letý magisterský obor jiné univerzity)studiem během víkendů. Od pondělí do pátku tedy učím ve škole a ve volném čase a v sobotu a v neděli chodím na přednášky, píšu seminární práce, připravuji se na zápočty a zkoušky. Zároveň stále funguji ve své rodině jako matka, manželka, dcera apod. Věřte, že skloubit a zvládat všechny tyto činnosti je velmi náročné, přesto jsem si vždy plnila a plním své studijní povinnosti.
Z událostí posledních dní však vyplývá, že mně ani dalším studentům nebude umožněno v pořádku dokončit poslední ročník studia. Důvodem je připravované rozdělení všech 740 studentů oboru speciální pedagogika a speciální pedagogika - učitelství na 3 další pedagogické fakulty veřejných vysokých škol, na nichž je, zejména pro více jak 500 studentů učitelství, nedostatečný počet míst. A tak nás čeká nejen selekce dodatečnými přijímacími zkouškami, směrování do dvouoborových studií, které jsme si nevybrali, ale také znovu nástup do 1. ročníku dvouletého navazujícího magisterského studia (který máme již splněný) s pouze teoretickou možností uznání některých předmětů kvůli jejich nekompabilitě, odlišné náplni a skladbě v jednotlivých ročnících těchto tří fakult. V neposlední řadě pro většinu z nás, kteří již nyní studujeme další vysokou školu, v případě nástupu do 1. ročníku i opětovná platba za tento ročník.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV