Ivan Přikryl: Ač se snažím, nerozumím, co politici od státní služby čekají

15.08.2014 20:17 | Zprávy

Je nepochopitelné, proč politici svoji neobratností, nesrozumitelným vyjadřováním a pojmy politického ptydepe zúrodňují mediální louku vyprahlou letní neúrodou informacemi, které zákonitě musí iritovat každého občana této republiky.

Ivan Přikryl: Ač se snažím, nerozumím, co politici od státní služby čekají
Foto: Hans Štembera
Popisek: Odpolední zasedání sněmovny. Vláda v hojném počtu zrovna není

Pan prezident pak, vycházejíce z gramatického výkladu pojmů a názvů správně vykresluje budoucí strukturu ministerstev jako také místo pro trafikanty, „politické náměstky“, kteří si za stotisícový plat „češou pěšinku“.

Politické strany tvořící vlády deset let nevyužily možnosti dosud platného a v podstatné části účinného zákona a dnes neříkají celou pravdu, když tvrdí, že v případě nepřijetí novely služebního zákona nastanou některé skutečnosti až prvního ledna. EU nás také kritizuje proto, že zákon není aplikován, nikoliv za to, že neexistuje.

Posuďme tedy současný stav bez ohledu na proklamace politiků tak, jak v právním řádu jsou. Pokud jde o útvar, který je honosně nazýván generálním ředitelstvím státní správy tak ten je v právním řádu platně a účinně vymezen zákonem č. 219/2002 Sb., tím byl změněn též kompetenční zákon a ke dni 28. 5. 2002 se dosavadní Úřad vlády České republiky (dále jen „ÚV ČR“) stal ústředním správním úřadem, jehož organizační jednotkou je též generální ředitelství státní služby. Žádný nový superúřad, jak ho opozice vykresluje ale pouhý odbor na Úřadu vlády, který je vyčleněn z pravomoci vedoucího úřadu a svěřen generálnímu řediteli. Nemístný pojem „superúředník“ je tedy zcela irelevantní a kompetenčně neodpovídající. Účinnost této části nebyla některak dotčena opakovaným odkládáním plné účinnosti zákona a platí celých deset let. Pouze žádná z dosavadních vlád nevyužila možnost k realizaci přistoupit. Proto též dosud nedošlo ke jmenování generálního ředitele státní služby a tím i potažmo ke jmenování státních tajemníků a personálních ředitelů v ministerstvech a v ÚV ČR. Po opakovaném odkládání plné účinnosti služebního zákona byla činnost Generálního ředitelství státní služby postupně utlumována a po nástupu pravicové vlády byl tento útvar na ÚV ČR nakonec zcela zrušen. Zákon však změněn nebyl a tak se dal vcelku jednoduše „oživit“.

Ostatně též tím, že v prováděcí legislativě se od 1.1.2015 nevyžaduje při jmenování ministra, aby tento předložil lustrační osvědčení, jak včely na med novináři atakují politiky a vytváří mediální obraz ohromného konfliktu, spekulují o nebezpečí vlády úředníků a řeholi chudáků ministrů, kteří budou zcela bezmocní ve svých úřadech. Takový obraz je falešný ale mediálně vžitý natolik, že již nikdo nezkoumá pravou podstatu věcí.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: vasevec.cz

Jak byste tedy vše řešili vy?

Mě taky štve, že prošetření Blažkovy kauzy budeme platit my, ale na druhou stranu, jak byste to řešili vy jako ANO? Protože zas neřešit to je podle mě taky špatně, takže je to vlastně takový začarovaný kruh. Kdyby vše zaplatil sám Blažek by bylo nejlepší, ale podle mě naprosto nereálné. Co ale třeba...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Štěpán Křeček: Úroda obilovin bude podprůměrná

15:16 Štěpán Křeček: Úroda obilovin bude podprůměrná

„Česká republika bude nadále soběstačná v produkci základních obilovin. Jejich úroda však bude letos…