Ivan Vavřík: Strašení na Suchdole

28.12.2016 15:29

Odpověď panu Kosovi, paní Poláchové a doc. Benešovi

Ivan Vavřík: Strašení na Suchdole
Foto: praha.eu
Popisek: Brandejsovo náměstí v Suchdole

Pokud se chcete udržet u moci, být starostou a nemít pozitivní program, tak je nutné najít nepřítele, kterým budeme občany - voliče strašit.

Tento druh strašení se zároveň vyznačuje odmítáním všeho, co je pozitivní a přesahující vymezené teritorium, a charakteristická je zahleděnost a infantilní soustředění na vlastní píseček a ochranu hranic (Suchdola). Tak straší starosta Petr Hejl a jeho parta Snu o Snu (SOS) Suchdolské občany silničním obchvatem a letištěm, a nevidí si ani na špičku nosu, respektive za hranice komunitní zahrady, hrdinně umístěné do trasy plánované silnice J.

Dříve jim stačil ke strašení Pavel Bém, nyní to jsou již dokonce temné síly, ba přímo pekelná spiknutí na Magistrátu hlavního města Prahy („mafiánské kliky v zákulisí Magistrátu“, jak napsal doc. Beneš), a dokonce se již objevili i vnitřní nepřátelé na Suchdole, který vedeni osobní záští s neomaleností a se ztrátou slušnosti šíří polopravdy, urážky, zkreslené informace a nepravdivá tvrzení.

Ponechám stranou, že pan Kos, paní Poláchová a doc. Beneš nepojmenovali konkrétně jedinou polopravdu či nepravdivé tvrzení z naší strany a argumentačně je nevyvrátili.

Je však třeba popravdě si říci, že všechny nejsilnější strany na Magistrátu hl. města Prahy, jak ANO, TOP 09, ČSSD a ODS jasně po desetiletí deklarovaly a stále deklarují ve všech dokumentech a prohlášeních, že koncepce Prahy prostřednictvím připravovaného Územního plánu Prahy, aktualizovanými Zásadami územního rozvoje a Strategickým plánem potvrzují, že je v podzemí Suchdola vedena ve stopě J část silničního obchvatu Pražského okruhu. Na tom je vidět, že vedení SOS, které stále protestuje proti významné pražské celoměstské investici, nechce vidět dál, než za hranice Suchdola a nechce komunikovat ve prospěch Prahy jako celku a ve svých důsledcích svým konáním blokuje i rozvoj samotného Suchdola, které je podmíněno právě spoluprací s Hlavním městem Prahou.

Proč nebýt součástí Prahy?

Kdyby se Suchdol pod vedením SOS choval jako zodpovědná součást Prahy, která chce využívat jak sociální, ekonomickou a kulturní vybavenost hlavního města a ne jako zlobivé rozmazlené dítě, které se nechce podílet na řešení i těch nepříjemností, které s sebou přináší bydlení v Praze, tak již dávno máme vybudovanou kanalizaci, spravené chodníky, kruhové objezdy na Kamýcké a vybavenost na úrovni Dejvic, Hanspaulky nebo třeba Horoměřic.

Jedná se o absolutní egoismus a populismus, kdy se členové SOS snaží přenést některé nepříjemné důsledky svého pohodlí být součástí Hlavního města Prahy, na cizí území. Je to jako když si postavím dům a je logické, když to nejde jinak, mít k tomu žumpu. Tak bez souhlasu souseda a za jeho protestů plánuji postavit svoji žumpu u něj na zahradě, místo jeho garáže, kterou mu u toho zbourám. Jenom proto, že moje žumpa do mé „ekologické“ zahrady se nehodí z hlediska životního prostředí. Tak se snaží pan starosta ing. Petr Hejl a jeho parta SOS vnutit Pražský obchvat mimo Prahu ve formě imaginární čáry Ss, na kterou není ani žádný projekt, do sousedních obcí, které samozřejmě s tím nesouhlasí.

Jedná se o nezodpovědné jednání, jehož důsledky nesou jak všichni Pražané, tak samotní obyvatelé Suchdola, kteří jsou rukojmí tohoto jednání. Politická reprezentace Prahy napříč stranami je negativně naladěná na populisty SOS vedenými Petrem Hejlem, který na Magistrát hl. Města Prahy podává žaloby (a zároveň žádá o vybudování kanalizace), místo toho, aby zasedli k jednacímu stolu. (ZDE).

Sousedi v obcích na sever od Suchdola jsou rozzlobeni na chování SOS, že Suchdol snaží své nepříjemnosti řešit u nich na zahradě. (Viz dopis starostů ZDE).

Parta Snu o Snu (SOS) se odmítá spolupodílet na celkovém rozvoji Prahy a odmítá nést část společné občanské odpovědnosti. Zároveň toto jednání je i proti vládní politice, která je jasně cílena na vybudování silničního obchvatu přes Suchdol.

Přitom jednáním by se již dávno dosáhlo vybudování infrastruktury na úrovni okolních obcí a na povrchu tunelu přes Suchdol mohly dávno vzniknout sportoviště například pro fotbalisty, parky a další vybavenost, která by sloužila jak obyvatelům Suchdola, tak jeho návštěvníkům. Zatím zde máme jenom usmolenou komunitní zahradu, která bude zlikvidována v nejbližších letech výstavbou tunelu.

Rozšíření letiště podrazem?

Ještě k panu doc. Benešovi: „Názor pana architekta, že by Suchdol měla přetínat dálnice a mělo by se rozšířit letiště, je vlastně podraz na většinu Suchdolských občanů.“

Jak může být podraz na občany Suchdola rozšíření letiště? To je zase vaše zápecnické vidění Suchdola a ne Hlavního města Prahy a centra Evropy. Nevidíte si ani na špičku nosu a za hranice své zahrádky. Je mi Vás skutečně líto.

Pochopte již konečně, a vezměte jako fakt na vědomí, že letiště v Ruzyni je tu již od 30.tých let 20. století a že letecká doprava stoupá (v roce 2015 letiště odbavilo 12 milionů cestujících - ZDE). Pokud Vám auta a letadla jako nedílná součást 21. století vadí ve vašich civilizačních vymoženostech, tak se odstěhujte na Sibiř do zemljanky, anebo použijte stroj času a vraťte se do 18. století před průmyslovou revoluci.

Sám jistě jezdíte autem a občas létáte letadlem. K paralelní dráze: logicky - když mám jeden koridor a posléze mám koridory dva, tak asi, jak jste se učil na základní škole, nejspíš se intenzita jednoho koridoru rozdělí na dvě části a v dnešním původním koridoru nad Suchdolem bude dejme tomu jen poloviční intenzita. Druhý koridor nevede nad obytnou částí Suchdola, a tím poklesne intenzita letecké dopravy a hluk v nynějším koridoru.

Proti čemu bojujete? Připadáte mi jako první odpůrci vlaků ve století devatenáctém, kteří tvrdili, že při strašné rychlosti 40 km/hod, kterou první parní lokomotivy jezdily, se lidé udusí.

Přitom odmítáte ruku k nabízenému dialogu s Hlavním městem Praha a okolními městy a vesnicemi, protože v dialogu by spadla vaše imaginární maska a zjistilo by se, že SOS, které mělo nejkrásnější šaty v Praze bez letiště a obchvatu, je nahé.

Co si vymyslíte, až vám ty pomyslné šaty spadnou?

Ing. arch. Ivan Vavřík

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Žantovský: Jak jsem potkal knihy – 352. díl. Schmeedovy paměti

18:28 Petr Žantovský: Jak jsem potkal knihy – 352. díl. Schmeedovy paměti

Čtenářský zážitek Petra Žantovského z pamětí Woodyho Allena.