Má to víc důvodů, ale připomenu Kellerovu myšlenku, která se odráží až od Borgesovy povídky Evangelium podle Marka (1954, česky 1989 v knize Zrcadlo a maska).
Ta povídka je brilantní, i když ne zcela původní, a děj Borges odvodil z téže historky, jakou použila sekvence ve Waughově románu Hrst prachu (1934) - o Muži, který měl rád Dickense.
Borgesův nešťastník nemá rád Dickense a místo toho povinně předčítá z Bible. Tak dlouho, až ho uhrane titulní evangelium. Uhrane jen natolik, že se dobrovolně a rád nechá ukřižovat. A Keller? Reakci srovnává s tím, co by mohli způsobit migranti. A připomene i slova politologa Riggse, který už v 60. letech upozornil, jaký nesmysl je mechanický přenos ekonomických modelů z bohatých zemí „tam dolů“ do chudých.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV