Z části je na vině nižší počet pracovních dní oproti uplynulému roku. I po jeho započtení ale maloobchod znatelně ubral nohu z plynu (meziroční růst pouze o 1,1%). Hlavním faktorem jsou nižší prodeje automobilů, které táhly v uplynulých měsících maloobchod naopak raketově vzhůru. Sekundovaly mu navíc o něco horší prodeje potravin.
Slabší čísla ale sama o sobě nemusí být znakem slabší spotřeby domácností. Rychlý nárůst prodejů aut nazačátku roku táhly nahorů také investice podniků (dané obavou ze zdražování) a prodeje zahraničním vlastníkům. Čeští prodejci vozů díky intervenci a relativně strnulým katalogovým cenám mohli být pro řadu zahraničních klientů výhodnější než domácí prodejci automobilů. Tento efekt se ale pravděpodobně v průběhu času vyčerpává…

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz