Kde udělali soudruzi v Číně chybu? Připomeňme, že nebezpečně se nafukující bublině na čínských akciových trzích se několikrát v poslední době věnoval týdeník Economist, který například uvádí, že investiční horečka je tažena retailovými klienty držícími dlouhou pozici v hojném počtu přes pákové instrumenty. Zajímavé přitom je, že údajně dvě třetiny nově příchozích klientů opustí vzdělávací zařízení před patnáctým rokem. Přesně jak se na správnou bublinu sluší a patří, tak se mezi prostým čínským lidem šíří pohádkové příběhy o zbohatnutí na akciovém trhu. Tyto příběhy pak čínské firmy přiživují tím, že své firmy přemalovávají na rádoby technologické firmy, aby vypadaly pro investory více sexy. Podle Economistu okolo 80 firem listovaných na trhu v prvních pěti měsících změnilo jméno, takže například hoteliérská skupina se teď podle jména vydává za společnost zabývající se vysokorychlostními vlaky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV