Investiční náklady jsou hrazeny zejména z privátních peněz. Zadavatelé začínají obvykle platit až po uvedení příslušné infrastruktury do provozu. Tedy často až řadu let od začátku realizace infrastruktury a přitom jsou velmi často de-jure jejími vlastníky hned od počátku.
Veřejní zadavatelé si oblíbili změnu své pozice z organizátora a realizátora stavby, provozu a údržby na zákazníka. Na zákazníka, jehož zájmem je kontrolovat, jak vybudovaná infrastruktura plní svůj účel a příslušně penalizovat soukromého dodavatele v případě, že tomu tak není. To je fundamentální změna. Zadavatel se nezabývá budováním, provozem, údržbou, zadavatel se zabývá užitkem, potřebností a službou infrastruktury pro své občany. Díky široce akceptovaným standardům k tomu má významný nástroj – koncesní smlouvu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz
Pokorná Jermanová (ANO): Emisní povolenky schválila Fialova vláda a teď proti tomu falešně bojuje
A kdo schválil a podepsal Green Deal? A co jste udělali pro jeho zrušení, jak jste slibovali? Podle mě jste jak jeden za 18 a druhý bez dvou za 20
Další články z rubriky

12:17 Jan Campbell: BRICS, výsledky a výzvy
Předpokládám, že většina čtenářů ví, že BRICS je akronym pro označení uskupení původně čtyř zemí, Br…