Schopnost organizovat skupinu, dojednávat řešení, vcítit se do situace jiných, umět porozumět citům a motivacím, to vše jsou znaky vlastností dětských lídrů z každodenních situací v předškolních zařízeních. Jednoznačně na ně upozornila loňská výzkumná sonda Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v mateřských školách, kdy projevy chování budoucích lídrů lze vysledovat prakticky u každého dítěte.
Podle Jana Vody, propagátora výchovy budoucích lídrů na školách a jednoho z expertů České manažerské asociace (ČMA), který se na výzkumné sondě aktivně podílel, mají děti v předškolním věku značný lídrovský potenciál. Jak říká, člověk se lídrem nerodí, ale díky osvojování si vůdčích dovedností se jím stává.
Jak mezi dětmi poznat budoucí lídry
Sonda byla realizována podle modelu Pata Williamse, bývalého hráče americké Národní basketbalové ligy, který oslovil více jak šest stovek vůdčích osobností amerického veřejného života, s nimiž si dopisoval či vedl interview a nashromážděné poznatky zobecnil do pětadvaceti shodných znaků, typických pro úspěšné osobnosti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV