Pokud někdo dělá něco dobře, tak se od něj učme a v případě, že i Řekům se některé projekty vydařily, tak se ptejme jak.
V zemích Evropské unie není všechno jen špatné, ale také se toho hodně daří. Jenomže někteří zaslepení jedinci, to nechtějí vidět, nebo záměrně šíří poraženecké nálady, aniž by nabídli konkrétní řešení.
V MF DNES jsem nedávno četl článek do Jana Sůry, který porovnával stavbu vysokorychlostních železnic ve Španělsku s modernizací rychlostních koridorů u nás. Tak zatímco Španělé postavili za dva roky 161 km dlouhou novou trať u Valladolidu, po které mohou vlaky jezdit rychlostí 350 kilometrů za hodinu a to v ceně cca 260 milionů korun za kilometr, tak to my jsme jiní kabrňáci. Železniční koridory, které umožnují maximální rychlost 160 km v hodině, u nás vznikají rekonstrukcí stávajících tratí, stojí přes 400 milion korun za kilometr a jejich výstavba trvá dlouho. Například na úseku Praha- České Budějovice se pracuje už dobrých deset let. Tak proč se v tomhle případě nepoučit ze španělských zkušeností? Evidentně železnice stavět umí.
A co se týče výstavby dálnic, tak tam jsou pro nás výborným příkladem Němci. Může si člověk myslet o nich, co chce, ale dálnice staví proti nám rychle a kvalitně. Tak se zajímejme, jak to dělají. Jelikož my nejsme schopni za dvacet let dokončit dálnice mezi Prahou a Hradcem Králové nebo Prahou a Českými Budějovicemi. Vím, že Spolková republika Německa má zákon, který znemožňuje obstrukce při stavbě dálnic. Tak ho využijme i u nás.
A samozřejmě se poučme i z kvalitních řeckých projektů. V tom má europoslanec Zdechovský pravdu. Chytří lidé si berou příklad z úspěchů jiných, a svým způsobem i z neúspěchů, aby je sami neopakovali.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV