Jan Ziegler: Kauza elektrobusy aneb Unfair podraz na městského dopravce

08.02.2016 12:05 | Zprávy

Dopravní podnik hl. města Prahy testuje elektrobusy více než pět let. Není tedy vůči němu korektní napsat, že zaspal dobu, protože jiné společnosti už do pražských ulic vypravily vlastní elektrobusy.

Jan Ziegler: Kauza elektrobusy aneb Unfair podraz na městského dopravce
Foto: Facebook Jana Zieglera
Popisek: Jan Ziegler

Vozy, které nepatří pražskému dopravnímu podniku, ale jiné firmě, mají totiž přídavné naftové nádrže, tudíž se nabízí otázka, zda se tyto vozy mohou nazývat elektrobusy. Já si myslím, že ne. Klasických elektrobusů, které mají pohon pouze na elektřinu, jezdí v českých a moravských městech jen několik a to pouze v rámci testovacích jízd, stejně jako v Praze.     

Elektrobusy mají svoje přednosti, především šetří životní prostředí, jelikož neprodukují škodlivé zplodiny. Chápu ovšem pražský Dopravní podnik, že si je chce nejdříve otestovat. Pokud by je totiž chtěl koupit, tak by za ně musel zaplatit řádově desítky milionů korun a to už je poměrně dost. A za takovou cenu musí být dodáno kvalitní zboží. Už se totiž také stalo, že některé typy elektrobusů v testech pražského Dopravního podniku propadly kvůli časté poruchovosti nebo krátkému dojezdu. Obecně bývají uváděny u vozů na elektřinu jako slabiny relativně malá vzdálenost, na kterou jsou schopny ujet na jedno nabití a také rychlost nabíjení. To je považováno za největší problémy u elektrovozů, které brání jejich širšímu zavedení do provozu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Dobrý den.

Mám jeden jediný dotaz, proč nechcete referendum? Bojíte se ho?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Hampl: Rozum a cit

15:26 Petr Hampl: Rozum a cit

Denní glosy Petra Hampla.