Klasika v Rusku za bolševiků, v Kremlu se hodovalo, rudí papaláši bydleli v přepychových vilách, pořádali bujaré večírky, zatímco miliony obyčejných Rusů umíraly hladem. Inu typické socialistické. Nedávno se zase u nás KSČM pokoušela prát špinavé peníze přes stranický plátek Haló noviny a o ČSSD už byla řeč. A takoví lidé mají tu drzost hlásat cosi o morálce.
Dojemný je ovšem Sobotkův apel na katolíky, ať se řídí poselstvím papeže Františka. Já bych byl tedy spíše radši, kdyby pan předseda nejdříve vyzval své spolustraníky k neokázalosti a příkladu pro ostatní. Už v Bibli je o tom krásný příměr, že by každý měl nejdřív vyndat trám ze svého oka, než začne poukazovat na třísku v oku svého bratra. Já nejsem závistivý, naopak bohatství přeji každému, ale vadí mně pokrytectví a faleš.
Jediné, za co lze představitele sociální demokracie chválit, je ústup od silového řešení církevních restitucí. Oni už pochopili, zřejmě i na radu svých právních expertů, že restituční změny jsou bez dohody s církvemi nemožné, pokud tedy Česká republika nechce riskovat prohrané soudní spory a svoji pověst v zahraničí.
Já s církevními restitucemi nemám problém, vím, že církve využijí velkou část navraceného majetku k pomoci potřebným, jak už koneckonců činí diecézní charity nebo diakonie. Církevní restituce jsou začátkem procesu, který povede k odluce církví od státu. Navíc zabrání dalšímu chátrání miliardových majetků, které jsou už od roku 1991 blokovány právě kvůli nevyřešeným restitučním nárokům. Jestliže tedy církve začnou opravovat zdevastované objekty, pomůže to nastartovat nejen skomírající stavebnictví, ale i ekonomiku jako takovou. Je také třeba ocenit, že církve už udělaly vůči státu několik ústupků, například jsou ochotny vyměnit část peněžních náhrad za dluhopisy.
To, že většina národa je údajně proti církevním restitucím, není argument. Toto téma lidi tolik nebere, nikde v hospodách jsem neslyšel, že by se o něm hosté bavili a většinový názor ještě nemusí být správný. Vzpomínám si na T. G. Masaryka a tzv. hilsneriádu, kdy pan profesor byl v menšině proti hysterickým čecháčkům, kteří obviňovali Židy z rituálních vražd. Je pozoruhodné, že mezi stoupence církevních restitucí patří i Židovská náboženská obec, jejíž mnozí členové přežili holocaust a nacistické vraždění. Takže protivníci církevních restitucí jsou nejen stoupenci zlodějen, ale mají rovněž blízko k antisemitským násilníkům a štváčům.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz