Jiří Křížek: Dopravní podnik Praha a Rencar

30.01.2016 16:18 | Zprávy
autor: PV

Přečetl jsem si ze zájmem poslední půtky mezi Dopravním podnikem Praha a Rencarem. Není to poprvé a zřejmě ani naposledy, co se obchodní partneři nemohou dohodnout, který z nich má větší výhody ze vzájemné smlouvy. Jelikož jsem pamětníkem začátků, nejsem překvapen.

Jiří Křížek: Dopravní podnik Praha a Rencar
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

Smlouvy mezi těmito obchodními partnery byly nastaveny od samého počátku tak, že DP Praha obdržel procentuální podíl z ceny nasmlouvané firmou Rencar.

Bývalo to 70 % a při dosažení určitého finančního objemu 60 %. Později byla upravena minimální roční částka tzv. odvodů, kterou musel Rencar zaplatit DP Praha i kdyby trh spadl nízko a jeho procentuelní podíl by této úrovně nedosáhl (myslím, že toto minimum bylo ve smlouvě stanoveno na 50 mil. Kč). Veškerou obchodní činnost prováděl Rencar svými pracovníky a minimálně do roku 2001 ji nesvěřoval žádnému dalšímu obchodnímu partnerovi, neprováděl tedy outsourcing své hlavní činnosti jinou firmou a o tyto náklady se nezmenšoval základ pro výpočet podílu DP Praha.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Tomio Okamura byl položen dotaz

EU

Kritizujete EU neustále, oprávněně, ale proč jste slevili z vašeho požadavku na referendum o vystoupení? Nebo bude? A můžete jinak, když budete ve vládě zabránit tomu, aby nám EU zdražovala život?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Halík: Motto EU - jednotná v rozmanitosti. Rozmanitost národních států je potlačována

9:16 Jiří Halík: Motto EU - jednotná v rozmanitosti. Rozmanitost národních států je potlačována

Někteří čeští europoslanci hlasovali pro návrh na snížení emisí o 90 procent do roku 2040. V porovná…