Jiří Křížek: Dopravní podnik Praha a Rencar

30.01.2016 16:18 | Zprávy

Přečetl jsem si ze zájmem poslední půtky mezi Dopravním podnikem Praha a Rencarem. Není to poprvé a zřejmě ani naposledy, co se obchodní partneři nemohou dohodnout, který z nich má větší výhody ze vzájemné smlouvy. Jelikož jsem pamětníkem začátků, nejsem překvapen.

Jiří Křížek: Dopravní podnik Praha a Rencar
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

Smlouvy mezi těmito obchodními partnery byly nastaveny od samého počátku tak, že DP Praha obdržel procentuální podíl z ceny nasmlouvané firmou Rencar.

Bývalo to 70 % a při dosažení určitého finančního objemu 60 %. Později byla upravena minimální roční částka tzv. odvodů, kterou musel Rencar zaplatit DP Praha i kdyby trh spadl nízko a jeho procentuelní podíl by této úrovně nedosáhl (myslím, že toto minimum bylo ve smlouvě stanoveno na 50 mil. Kč). Veškerou obchodní činnost prováděl Rencar svými pracovníky a minimálně do roku 2001 ji nesvěřoval žádnému dalšímu obchodnímu partnerovi, neprováděl tedy outsourcing své hlavní činnosti jinou firmou a o tyto náklady se nezmenšoval základ pro výpočet podílu DP Praha.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Dufek: Další slabý výsledek průmyslu v EU v řadě

13:57 Petr Dufek: Další slabý výsledek průmyslu v EU v řadě

Červnová data z evropského průmyslu znovu potvrzují, že se tomuto významnému odvětví stále příliš ne…