Jiří Mikeš: Vyhladovění médií dle eurokomisařky Jourové

23.01.2024 16:38 | Glosa

Místopředsedkyně Evropské komise Věra Jourová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu prohlásila, že dezinformace jsou bezpečnostní hrozbou dnešního světa a je potřeba proti nim tvrdě zasáhnout. „Lež je levná a rychlá a mnohem více vydělává – proto je součástí našich návrhů, aby se dezinformační platformy a šiřitelé k penězům nedostali. Musíme je vyhladovět – a to zejména s pomocí reklamního průmyslu,“ uvedla eurokomisařka v panelu s názvem „Bránit pravdu“. Její plány komentuje Jiří Mikeš, bývalý ředitel Asociace komunikačních agentur.

Jiří Mikeš: Vyhladovění médií dle eurokomisařky Jourové
Foto: Archiv JM
Popisek: Ing. Jiří Mikeš, mediální analytik

Problematická media přinášející dezinformace se prý mají zničit pomocí reklamy. Mají být bez inzerce. Jsem toho názoru,že návrh „pani Euro“ v praxi asi neprojde. Nebo spíše, že by neměl projít. Oč jde? Reklama je – i dle názoru Mezinárodního soudu – komerční informací. Některé  informace nejsou politické. Reklama informuje veřejnost o tom, co je na trhu k dostání, za jakou cenu a kde. V podstatě jde hlavně o prosazení značek do myslí spotřebitelů.

Velké značky mají miliardové hodnoty v dolarech. Patří mezi ně i značka Budvar. Reklama souží k prosazení značek, ke zvýšení prodeje jejích nositelů, zboží či služeb na trhu. Stejně jako přímý marketing, public relations, sponzoring či podpora prodeje. Zadavatele reklamy a mediální agentury by v podstatě nemělo zajímat, o čem se v médiích píše či vysílá. Mělo by je především zajímat, kolik mají čtenářů či posluchačů a jaká je jejich struktura.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

Byty

Ptáte se, jestli chceme byty, docela zbytečná otázka, když je tu o bydlení nouze. Jedna věc je ale stavět a druhá umožnit, aby byly pro lidi finančně dostupné, což nyní nejsou. Máte nějaké řešení?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kateřina Konečná: Každý hlas má stejnou váhu. Prezident nestojí nad volbami

12:50 Kateřina Konečná: Každý hlas má stejnou váhu. Prezident nestojí nad volbami

Předsedkyně KSČM Kateřina Konečná zahájila petici. „Prezident republiky má právo na své názory, ale …