Před volbami slíbili prakticky všichni dnešní "koaličníci", tedy strany, které se nyní podílejí na pražské městské radě, také to, že vybudují jeden až dva nové pražské mosty a opraví staré, které se blíží či již jsou v havarijním stavu. Zatím ale ani v této oblasti pražská městská rada nikam nepokročila. Pražští radní mají svérázné názory na pražskou dopravu. A tak už před časem vyzkoušeli, co se stane, když se najednou uzavřou obě dvě komunikace jdoucí přes Malou Stranu a souběžně na Starém městě, propojující de facto jih a sever města. Podle radních se nestalo nic. To, že to způsobilo ještě větší zácpy v městské dopravě, než-li je obvyklé, je zřejmě neodradilo od scestné myšlenky, že je možné v této oblasti dále experimentovat.
Faktem je, že po dobu několikadenního uzavření na jedné straně Smetanova nábřeží na Starém městě a Karmelitské a Letenské na Malé Straně se udála v tunelech, které zatím tvoří nedokončenou část vnitřního městského okruhu, jen jedna vážnější dopravní nehoda. I ta však dokázala zablokovat pražskou dopravu na levém břehu Vltavy na několik hodin. A to ještě vcelku bez větších dopravních omezení byla k dispozici magistrála obepínající Národní muzeum. Ta byla pochopitelně, zejména v uvedeném čase a vlastně po celou dobu omezení dopravy na Malé Straně a Starém Městě mimořádně přeplněna.
Nyní pražští radní chtějí, jak říkají, „vrátit“ tramvajovou dopravu na Václavské náměstí. Ze všech tras, o kterých měli uvažovat, si ovšem vybrali trasu velmi krkolomnou a zcela nesmyslnou (ty ostatní jsou ale ještě horší). Trasu, která snad může mít jistý turistický význam a možná může spojovat Hlavní nádraží s Masarykovým nádražím. Doprava cestujících z jednoho nádraží na druhé by se ovšem mohla mnohem efektivněji zařizovat například malými autobusy, shuttly. A tak jediný společenský přínos, který já vidím při realizaci této tramvajové trati je, že by vlastně proťala a z velké části zlikvidovala dnešní Sherwood, tedy vcelku nechutný kus zeleně prokálený bezdomovci a jinými individui, včetně narkomanů před Hlavním nádražím. Tramvajová trať by měla vést od ukončení Vinohradské třídy na roh Washingtonovy ulice a Václavského náměstí, do blízkosti bývalého Domu potravin. Pak by se vydala překvapivě na Wilsonovu ulici, to znamená na dnešní magistrálu a pod Státní operou by trasa tramvaje odbočila znovu do Washingtonovy ulice a pak přes Sherwood k Senovážnému náměstí, kde by navázala na další, již existující tramvajovou trať. Tramvajová trat tak protne u Národního muzea magistrálu a nutně tam omezí dopravu a to v obou jejích částech.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV